De ware- en de valse drievuldigheid

Standaard

categorie :  spirituele prenten van John Astria

 

de ware- en de valse drievuldigheid

DE WARE DRIEVULDIGHEID EN DE VALSE DRIEVULDIGHEID

pasteltekening van John Astria

3d-gouden-pijl-5271528

preview en aankoop boek “De Openbaring “: 

http://nl.blurb.com/books/5378870?ce=blurb_ew&utm_source=widget

 

John Astria

John Astria

Advertenties

»

  1. Pingback: Terug gaand naar de originele naam – Jeshuaist

  2. Pingback: Hoeft men Jood te zijn of niet om waardige volgeling van Jezus Christus te zijn 3 De Weg – een Joodse sekte – Jeshuaist

  3. Uit uw idee of voorstelling van Ware Drievuldigheid zijn er twee opties mogelijk. Vraag is welke u als valse en als ware drievuldigheid voor stelt.

    Indien “Ware” als eerste staat en terug slaat op het eerste prentje, kan men enkel denken dat u akkoord gaat met het trinitarisch denken van de katholieke en meerdere protestantse kerken waarbij de Bijbelse figuur Jezus, die in werkelijkheid de jood Jeshua was, als onderdeel van een drie-godheid wordt aanschouwd.
    Onder aan kunnen wij dan de Leeuw van David zien en het lam van God, terwijl daar naast het vuur van de heilige Geest mag vliegen als die duif die zo veel wordt voorgesteld als presenterende de Heilige Geest.
    Dat is natuurlijk de Bijbelse Waarheid onrecht aan doen, daar er slechts Één God is die slechts één is en geen drie.

    Betreft de rechtse en tweede compositie zouden wij kunnen akkoord gaan daar de Heilige Drie-eenheid of de Heilige Drievuldigheid een valse leerstelling is door de Romeinen en de geestelijke leiders van de 4de eeuw aan de mensen opgelegd. die valse menselijke doctrine is dan bij wijze ‘des duivels’, betekenende van de ‘tegenstander van God’ waarbij die Romeinse naamverkrachting van Jeshua tot Jezus (Issou of ‘Heil Zeus’) een lam tot wolf in lamskleren heeft gemaakt? Namelijk is door die doctrine, waarbij de kerken zeggen dat mensen dat moeten geloven ook al kunnen zij dat niet begrijpen,een gif binnen getreden waardoor de mens de verlossing van de ware Jezus (Jeshua de Messias) niet zullen kunnen ondergaan, omdat zij hem tot hun (af)god hebben gemaakt in plaats van aan te nemen wat God en Zijn Woord, de bijbel, zegt, dat Jezus de Zoon van God is en niet een god de zoon.

    Vraag is nu wat u de mensen hoopt duidelijk te maken en hoe u Jezus ziet?

    • Ik probeer de mensen duidelijk te maken dat God, Jezus Christus en de Heilige Geest één zijn en toch gescheiden. Met het menselijk verstand is dat inderdaad niet te begrijpen. God is de bedenker van de hemel, de aarde en al wat zichtbaar en onzichtbaar is. Jezus is de schepper daarvan en de Heilige Geest is God die de mens altijd bijstaat. Tevens is Christus de Messias, het deel van God dat Satan heeft verslagen op het kruis. Satan, de tegenstrever, is een machtig geestelijk schepsel dat door hoogmoed de mens niet wilde dienen volgens God plan. De creatie van de mens door God was perfect, elke geestelijk schepsel zou daar ondergeschikt aan gesteld worden wat Satan niet accepteerde. Hij deed de mens zondigen door hem de illusie te geven dat hij macht kreeg over goed en kwaad, wat de relatie met God deed verbreken. Satan maakte een capitale fout door te beweren voor de troon van God dat geen mens aan hem zou weerstaan, zelfs mocht God incarneren in een menselijk lichaam.
      Christus, onderdeel van de Drievuldigheid in de vorm van de Zoon van God, nam de uitdaging aan en weerstond Satan tot op het kruis. Daardoor werd hij een zoenoffer, een brug tussen God en de zondige mens. Satan wist onmiddellijk dat hij verslagen was en kende de gevolgen voor de toekomst. Nu probeert hij zeer vele zielen voor zich te winnen om hem later te vergezellen in de vuurpoel op de laatste dag.
      Niemand kan zonder de Heilige Geest. Hij is de vorm van God die de mens bijstaat indien men erom vraagt, bijvoorbeeld in een gebed.

      • Dat niemand zonder de Heilige Geest kan zullen wij niet tegenspreken. De kracht van God is essentieel om te bestaan. Maar Jezus is niet die God noch de Schepper. Volgens de Enige Ware God is Jezus Zijn eniggeboren beminde zoon.

      • 1 Johannes 5:18 – Wie uit God geboren is zondigt niet
        De tekst:

        Wij weten, dat een ieder, die uit God geboren is, niet zondigt; want Hij (Jezus), die uit God geboren werd, bewaart hem, en de boze heeft geen vat op hem. (1 Johannes 5:18)

        Hier staat letterlijk dat Jezus uit God geboren is, de enige entiteit die nooit geschapen werd. Jezus is een onderdeel van de Drievuldigheid.

  4. Pingback: Valse profeten en leraren als roofzuchtige wolven in schaapskleren #1 Stromen van gelovigen | Belgian Biblestudents - Belgische Bijbelstudenten

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s