Wonderen gebeuren nu nog

Standaard

categorie : religie

 

 

 

 

Wonderen en tekenen horen bij de gelovige

 

 

Wonderen zijn belangrijk omdat Jezus dat zegt.

 

In Markus 16:17 staat: ‘Als tekenen zullen deze dingen de gelovigen volgen: in mijn naam zullen zij boze geesten uitdrijven, in nieuwe tongen zullen zij spreken, slangen zullen zij opnemen, en zelfs indien zij iets dodelijks drinken, zal het hun geen schade doen; op zieken zullen zij de handen leggen en zij zullen genezen worden.’

 

 

 

 

 

 

Dit geldt voor wie in Jezus gelooft! Wonderen zijn daarom belangrijk omdat het mensen helpt. Bij mensen over de hele wereld zijn gehoorbeentjes en trommelvliezen verwijderd, maar na gebed hoorden ze weer. Dokters testten het en constateerden genezing. Mensen met een hernia lopen weer gezond rond. Mensen met slecht zicht, zijn weer scherp gaan zien. Of dit bijzonder is? Nee, dit is het normale christendom. nGod doet wonderen van Genesis tot Openbaring. Het Oude en Nieuwe Testament krioelt van wonderen. Kijk maar wat er gebeurde in de dagen van Mozes en David. Christen zijn is een wonder op zich; Jezus is geboren uit de maagd Maria!”

 

 

 

Goddelijke natuur

 

“In 2 Petrus 1 vers 4 staat dat we deel hebben gekregen aan de Goddelijke natuur. Daarmee kan elke gelovige in Jezus Zijn voetsporen wandelen.

 

Johannes 10 vers 38-39:  ‘Indien Ik (Jezus) de werken mijns Vaders niet doe, gelooft Mij niet, doch indien ik ze doe en Gij mij toch niet gelooft, gelooft dan de werken, opdat gij weten en erkennen moogt, dat de Vader in Mij is en Ik in de Vader”.

 

Jezus wijst hier heel duidelijk op wonderen en tekenen. Wonderen zijn ook een bewijs dat God bestaat. Het is een reden voor veel mensen om zich te bekeren.

 

 

 

 

 Hoe omgaan met mensen die niet genezen?

 

Men moet nooit opgeven, want bij God zijn alle dingen mogelijk. Er is bij God geen aanneming des persoons. God heeft  laten zien in Zijn Woord, door de Heilige Geest, dat God ons alles heeft gegeven, maar we moeten het grijpen. In Marcus 11:24 staat:

‘Daarom zeg Ik u, al wat gij bidt en begeert, gelooft, dat gij het hebt ontvangen, en het zal geschieden.’

 

 

 

 

Eisen

 

Jezus zei:

 

‘Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, wie in Mij gelooft, de werken, die Ik doe, zal hij ook doen, en grotere nog dan deze, want Ik ga tot de Vader; en wat gij ook vraagt in mijn naam, Ik zal het doen, opdat de Vader in de Zoon verheerlijkt worden. Indien gij Mij iets vraagt in mijn naam, Ik zal het doen.’ 

 

 

Maar!!

 

 

 

geloof is belangrijker dan het zien van wonderen

 

Want wij wandelen door geloof, niet door aanschouwing. 2 Kor.5:7

 

 

 

 

 

 

Want de gerechtigheid van God wordt daarin geopenbaard uit geloof tot geloof, zoals geschreven is: Maar de rechtvaardige zal uit het geloof leven. Rom.1:17

 

Tekenen zijn in deze dagen een hot item. Het is, misschien wel voor de meeste christenen, een bewijs van het christen zijn en iets wat we moeten doen. Ook de naderende wederkomst van Jezus wordt berekent. Allerlei onderzoeken worden er gedaan om maar vast te kunnen stellen wanneer Hij terug komt. Ook de geruchten van oorlogen, aardbevingen en dergelijke zijn aanleiding om naar de tekenen te kijken van de aanstaande opname van de gemeente. Ook dit is een onderdeel van de wereldwijde wonderen en tekenen bediening. Als we kijken naar de bijbel met betrekking tot de dag dat Jezus terug komt dan krijgen we één duidelijke opdracht.

 

 

We moeten omhoog kijken en de Heer verwachten.

 

Want wij verwachten door de Geest, uit het geloof, de gerechtigheid waarop wij hopen.Gal.5:5

 

 

Wonderen en tekenen zijn  geen noodzaak om te geloven. Je ziet het aan het volk Israël. Hoeveel wonderen en tekenen God ook deed, ze dwaalden steeds weer af. Zo is het nu nog steeds. Wonderen en tekenen geven geen garantie voor geloof. Enkel het vertrouwen op het offer van de Here Jezus rechtvaardigt ons en zal ons bevrijden.

 

 

 

 

 

 

 

 

preview en aankoop boek “De Openbaring “: 

http://nl.blurb.com/books/5378870?ce=blurb_ew&utm_source=widget

 

 

 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.