categorie : Spirituele prenten van John Astria
Goddelijke bescherming

Pasteltekening van John Astria



Pasteltekening van John Astria




Azuriet is een donkerblauwe doorzichtig tot doorschijnende steen en heeft een glasachtige glans. Azuriet in graniet wordt ook wel K2 jaspis genoemd. Het doorzichtig tot doorschijnende typisch azuurblauwe azuriet heeft een lichtblauwe streepkleur, een glasglans en het kristalstelsel is monoklien. De gemiddelde dichtheid is 3,83 en de hardheid is 3,5 tot 4. Azuriet is niet radioactief en helderblauw tot donkerpaars pleochroïsch.
De naam azuriet is afgeleid van het Perzische lazhward, dat “blauw” betekent. Dit werd in het Latijn lazurium en uiteindelijk azurium of azurium citramarinum. De kleurtermen voor blauw in veel Romaanse talen zijn hieruit afgeleid. Een andere Latijnse term, die we bij Plinius de Oudere aantreffen, is lapis armenius.
Het zeer algemene azuriet komt voornamelijk voor in de geoxideerde delen van koperafzettingen of als secundair mineraal in carbonaat-rijk water. Het wordt ook gevormd als koperhoudende oplossingen reageren met kalksteen. De typelocatie van azuriet is Chessy-les-Mines, Rhône-Alpes, Frankrijk. Men vindt ook azuriet in de Verenigde Staten, Australië en Namibië.
samenstelling: Cu3(CO3)2(OH)2
hardheid: 3,5-4
dichtheid: 3,8
| Mineraal | ||
| Chemische formule | Cu3(CO3)2(OH)2 | |
| Kleur | Azuurblauw, lichtblauw en donkerblauw | |
| Streepkleur | Lichtblauw | |
| Hardheid | 3,5 – 4 | |
| Gemiddelde dichtheid | 3,83 kg/dm3 | |
| Glans | Glasglans | |
| Opaciteit | Doorzichtig tot doorschijnend | |
| Breuk | Ruw | |
| Splijting | Perfect, [011] ; Matig, [100] | |
| Kristaloptiek | ||
| Kristalstelsel | monoklien, Prismatisch | |
| Brekingsindices | Np 1,730, Nm 1,758, Ng 1,838 | |
| Dubbele breking | 0,1080 | |
| Pleochroïsme | Helderblauw tot donkerpaars | |
| Overige eigenschappen | ||
| Veredeling | Impregneren met paraffine of epoxyhars | |
| Vergelijkbare mineralen | Linariet | |
.
.
Laat ik mezelf aan u voorstellen. Ik ben mgr. John Esseff, priester uit het bisdom Scranton, Pensylvania, gewijd in het jaar 1953. In 1959 werd pater Pio mijn geestelijk leidsman. Ik ben bevoorrecht om geestelijk leider te mogen zijn van honderden zielen op alle niveaus van het geestelijk leven. Sommigen zijn beginnelingen, anderen zijn gevorderden en sommigen zijn mystici.

Terwijl mijn licht voortgaat, zal alles onder zijn macht komen. Het zal niet beperkt blijven tot godsvruchtige personen, noch tot alleen maar innerlijke realiteiten. Ik moet de sterke bolwerken van macht van Satan zichtbaar maken, die de wereld naar haar vernietiging bewegen.
De machtige krachten van het kwaad zijn verborgen voor het zicht, de besluiten, die gemaakt worden door de machtigen en de rijken, die alles wat ze doen, omgeven met de mantel van geheimhouding, en de innerlijke krachten van de politieke wereld, die alleen maar voortdurende macht zoekt zonder rekening te houden met het menselijk leven. Deze machtige, verborgen krachten beslissen over de toekomst van de wereld en alles moet aan het licht gebracht worden.
Hoe kan dit gebeuren, wanneer de rijken en de machtigen elk middel gebruiken om zichzelf in duisternis te hullen? Ik spreek nu van een ware verlossing van de mensheid, van een volledig breken van de macht van het kwaad over het menselijk geslacht. Bevat dit moment. Begrijp wat er gebeurt. Satan kent en vreest mij. Ik spreek over de volledige bevrijding van het menselijk geslacht van kwaad, dat eeuwenlang in haar bodem is geplant. Dit kwaad is gegroeid en samengesmolten. Het heeft steeds meer het menselijk leven opgeëist.
Kijk naar de grote armoede waarin het grootste deel van de mensheid leeft. Kijk naar de omverwerping van regeringen en eindeloze oorlogen. Kijk naar de wapens van vernietiging en de groei van de rijkdom. Deze geweldige krachten zijn niet in één nacht ontstaan. Ze zijn het resultaat van verborgen kwaad, dat is samengesmolten voor hun eigen zelfzuchtige belangen. Deze machten manipuleren de wereldgebeurtenissen voor hun eigen zelfzuchtige verlangens. Ze moeten uiteengedreven worden door mijn licht, zodat het menselijk geslacht opnieuw een frisse lucht kan inademen en een nieuwe weg kan beginnen.
Spreek ik van kleine overwinningen? Van kleine gevechten? Helemaal niet. Ik spreek van een volledige verplettering van de kop van Satan en het brengen van de wereld in licht dat eeuwen en eeuwen ontbroken heeft. Zo staat de wereld ervoor, op de rand van de grootste duisternis of aan de rand van een totaal licht. Ik heb een diep geheim geopenbaard van mijn Onbevlekt Hart.


.
.
.

.
.
Wist je dat ouders vaak liegen tegen hun kinderen?
Nee hoor, mama is niet verdrietig. Het gaat wel!
Nee hoor, ik ben niet boos op papa, ik ben gewoon een beetje moe.
Nee hoor, het lijkt me hartstikke leuk om vandaag naar Oma te gaan
Nu niet schat, dat doe ik straks wel even>en het dan “vergeten”
Volwassenen liegen ook door één ding te zeggen, en iets anders te doen. Spelen regelmatig een rol.
Nieuwetijdskinderen horen,voelen en weten de waarheid; horen élke dubbele bodem. Nieuwetijdskinderen luisteren niet naar je woorden, maar voelen, kijken en weten. Dit gaat razendsnel en intuïtief.
Je kunt dus maar beter niet liegen tegen je kind, het voelt meestal toch wel hoe het zit. Dat wil niet zeggen dat je geen grenzen mag stellen in dat wat je vertelt. Je mag best vertellen (in woorden die aansluiten bij het niveau van je kind) dat je verdrietig bent omdat jij en papa ruzie hebben gemaakt, maar kunt er gerust bij vertellen dat het kind zich daar geen zorgen over hoeft te maken, dat je daar zelf wel uitkomt. Grenzen stellen is prima, ook daarover straks meer.
Maar ontken niet “wat er is” want, nogmaals, je kind voelt het wél en zal zich zeer alleen voelen door je ontkenning en zal zich op den duur terugtrekken door een gebrek aan vertrouwen in je, en ik overdrijf niet als ik zeg dat dat één van de ergste dingen is die een nieuwetijdskind kan overkomen. Als je ontkent “wat er is” ontken je ook je kind’s eigenheid, zijn heldervoelendheid, zijn weten, en ontken je dus je eigen kind.
Daarmee komen we bij het 2e punt van erkennen wat er is:
.
.
Ze zien dikwijls op jonge leeftijd aura’s, soms geesten, en weten vaak intuïtief hoe andere mensen zich voelen. Ze zijn vaak veel gevoeliger dan hun ouders en kunnen je in aanraking brengen met een gevoelswereld die je of niet kent of , wat ook vaak gebeurt, in je eigen leven onderdrukt hebt.
Als je kind naar je toe komt om te praten over onderwerpen die je misschien wel doen schrikken, wees dan open en dankbaar dat je kind je in vertrouwen neemt, en laat het vertellen. Geef je kind de ruimte om te praten over energie, aura’s, de juf die verdrietig is, de oom die binnenkort dood gaat en zelfs over “opa die op bezoek komt”, ook als je je dat zelf moeilijk kunt voorstellen.
Nieuwetijdskinderen zullen vaak hun gaven gaan onderdrukken als er thuis geen plek voor is. Veel Nieuwetijdskinderen leren bijvoorbeeld na een tijd (vaak eind lagere school) af om aura’s te zien, “vergeten hoe dat moet”. Als ze merken dat je het niet aan kan dat ze praten over “opa zien” als die is overleden, omdat jij bijvoorbeeld je eigen verdriet daarmee onder ogen moet zien, zullen ze er simpelweg mee ophouden.
Maar daarmee beroof je je zelf van een groot cadeau namelijk jezelf en je kind beter leren kennen , maar ook leren over het leven na de dood en de mogelijkheid om je oude onverwerkte emoties te verwerken. Dat laatste is nog zo’n punt:
.
.
Of je nou wilt of niet, je kind zal je ermee confronteren. Vaak alleen al door er gewoon te zijn. Je herkent misschien je eigen gevoeligheid terug in het kind terwijl je dit in je zelf hebt onderdrukt. Je verdriet hierover kan ineens daarmee weer aan de oppervlakte komen, terwijl je dit diep weggestopt had. Vaak heb je zelf als kind geleerd om je aan te passen, vooral niet op te vallen.
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg is je geleerd in je jeugd, door je ouders, door je leraren op school. Dit alles kan weer bij je omhoog komen, misschien was je het in zekere zin alweer vergeten. Indigo’s zullen je grenzen voelen en er tegen aan schoppen, Kristalkinderen zullen deze grenzen reflecteren.
Op zielsniveau heb je een contract met je kind afgesloten. Je kind komt je helpen met je lessen, en zal, volgens afspraak als het ware, deze naar boven halen als je het niet zelf doet, tenminste. Je kind komt ook om samen met jou, jouw karma dragen. Dit is iets buitengewoon liefdevols, maar kan ook buitengewoon zwaar zijn voor jou en je kind.
Als je, omdat het je te pijnlijk is om weer door je oude gevoelens heen te gaan, je kind dezelfde boodschap geeft: doe maar gewoon, pas je aan, dan ontken je niet alleen je eigen gevoeligheid en gevoelens maar ook de eigenheid van het kind. Dat wat er is!
Het benaderen van hun gedrag vanuit een karmisch perspectief kan je helpen om ze te zien op een dieper niveau. Ze zijn meer dan kinderen, ze zijn zielen met een menselijke ervaring, net als jij. Wat vraagt je kind nog meer van je?
.
.
Het is belangrijk dat je de eigenheid van je kind respecteert, ze leven in een wereld die nog niet klaar is voor ze. Dat komen ze tegen op school, in de hobby’s die ze doen, op de sportclub, muziekles etc, en bij vriendjes en vriendinnetjes en hun ouders, misschien in hun eigen familie, ooms en tantes, opa’s en oma’s.
Het klinkt logisch maar ze hebben een veilige, begripvolle en warme omgeving nodig die zich bewust is van de gevoeligheid van het kind. Het kind heeft begrip nodig, veel fysiek contact en een luisterend oor. Dit zijn kinderen die denken in beelden (wist je dat beelddenkers tot zo’n 32 beelden per seconde zien, waarbij “woorddenkers” 2-5 woorden per seconde aankunnen?
Een klein voorbeeld van waar jouw kind verschilt van een hele boel anderen, misschien ook wel van jou?) Dit zijn kinderen met een enorme liefde voor de natuur en dieren, waarmee ze vaak moeiteloos kunnen communiceren. Kinderen met een ongelooflijk hoog niveau van compassie, die verdriet voelen van anderen alsof het hun eigen is.
Ze hebben vaak jouw begeleiding nodig in het hanteren van alle emoties die op ze af komen, vaak moeten ze leren om te gaan aarden, en dit hebben ze ook van jou nodig. Ze hebben jou nodig om ze te te leren hoe ze om moeten gaan met alle emoties die op ze afkomen, op school, op de sportclub, op feestjes, op straat, of gewoon thuis. Je kunt ze hier alleen bij helpen als je weet hoe het werkt.
Vaak ben je zelf ook heel gevoelig , maar heb je nog niet geleerd jezelf af te schermen. Als dat al wel zo is. Fijn! Je kunt je kind een groot plezier doen door samen workshops o.i.d. uit te zoeken waar het kan leren om te gaan met energie en andere aspecten van begaafdheid.
Als het kind te vaak in intense situaties komt en daardoor niet genoeg bij zich zelf kan blijven (het wordt overspoeld door emoties en indrukken) zal het zich in zichzelf gaan terugtrekken, de dan enige veilige plek. Deze kinderen hebben tijd en rust nodig om te begrijpen en tot zichzelf te komen. Dat klinkt , vind ik , zeer logisch, maar is dat wel zo in deze gejaagde maatschappij die een constant spervuur van indrukken tot je laat komen?
Tijd om zich terug te trekken in eenzaamheid en stilte en contact met de natuur is erg belangrijk voor deze kinderen. Water , zij het via een douche of zwemmen is iets waar je kind meestal heel blij en rustig van word. Deze kinderen zijn heel gevoelig, maar leven in een maatschappij waar gevoeligheid en zachtheid nog vaak als zwakte gezien word, en als we niet oppassen gaan de kinderen dit zelf geloven en ontwikkelen een harde buitenkant om zich zelf te beschermen(indigo’s), of trekken zich terug (kristalkinderen).
Het kind moet dus gestimuleerd worden zich zelf te zijn en te blijven. Gevoeligheid als kracht! Je kind is een beelddenker, is creatief, out of the box, associatief, invoelend, wetend, heeft een rijk droomleven, contact met natuur, dieren en natuurwezens, ziet dikwijls Engelen en Gidsen, of voelt ze , praat met ze. Benader die (en andere die bij jouw kind horen) aspecten met liefde en bevestig ze. Vier ze zou ik willen zeggen. Ze zijn er!
Gelukkig willen nieuwetijdskinderen meestal dingen zelf doen en zelf ervaren, en weten ze intuïtief heel goed wat ze nodig hebben. Dat is dus een ideale voedingsbodem om onder jouw supervisie ZELF-vertrouwen op te bouwen. Door het kind de ruimte te geven en steeds te bevestigen in hun eigen wijsheid, ook al druist die soms in tegen jouw eigen ideeën.
Het is zó belangrijk dat je open kijkt naar je kind als de “eigenwijsheid” die het tentoonspreid tegen jouw eigen “wijsheid” indruist, en gaat voelen of de ideeën die jij zelf hebt misschien niet iets van vroeger zijn, hardnekkige beelden waar je weliswaar al heel lang vertrouwd mee bent, maar die je misschien al heel lang zonder al te veel nadenken bent gaan blijven vasthouden.
Realiseer je dat je kind hier is om alle oude visies en denkbeelden omver te gooien of te veranderen! De indigo’s met meer hardheid en vechtlust, de kristalkinderen door zachtheid te laten zien. Kijk of je een win-win situatie kunt creëren, praat met je kind over een compromis, dat zal je kind de bevestiging geven dat het een gelijkwaardige gesprekspartner is, wat het buitengewoon zal waarderen.
In alles is het volgens mij zo dat als je je kind liefdevol ondersteunt, op een manier dat het kind leert vertrouwen op zijn eigen kracht, en dus niet jouw kracht, dit het beste resultaat geeft. Waarschijnlijk moet je eerst nog je kind in bescherming nemen, bijvoorbeeld qua het nemen van tijd en rust, omdat het kind zichzelf daarin zal moeten gaan leren kennen, maar je kunt het beste meteen daarover gaan praten met je kind zodat het gaat vertrouwen op de signalen die het eigen lichaam geeft.
Zodat het zelf de situaties gaat leren herkennen die een “interne correctie” vragen. Als voorbeeld daarvan kun je ook denken aan het proces van “leren afschermen“, wat vaak eerst spelenderwijs gaat, samen, en met externe hulpmiddelen (een koepel van licht om zich heen bouwen door middel van gedachten/visualisatie), maar later omgebogen zal moeten worden naar het “eigen licht aansteken” , dus door het kind te leren contact te maken met de immense kracht die nieuwetijdskinderen in zich hebben.
Dit is een typisch voorbeeld van hoe je je kind leert zelf te vertrouwen. Komen we meteen bij een ander belangrijk punt dat je misschien gevoelsmatig al miste in bovenstaande. Wat vraagt je kind nog meer van je?
.
.
.
.
.
Je dacht natuurlijk al: “moet ik mijn kind met zijn/haar wijsheid dan maar compleet de dienst laten uitmaken. Nee toch?” Nee, inderdaad niet. Het wijze kind blijft tenslotte gewoon een kind dat o.a.van jou komt leren hoe het hier op aarde werkt. Grenzen stellen is goed, grenzen stellen moet! Je kind vraagt het van je, zal je soms ongemerkt smeken om dit te doen. Het is super belangrijk om consequent te zijn en te blijven. En vergis je niet, we weten allemaal dat dat lang niet altijd makkelijk is.
Vooral indigo kinderen zullen je soms tot bijna waanzin drijven met het over je grenzen gaan, en er zal een moment komen dat je of de moed opgeeft of te moe bent van het strijden tegen je kind (ik gebruik het woord “strijden” omdat het zo kan voelen) dat je het consequent blijven even laat varen. Niet doen! Haal diep adem, kom tot jezelf en hou vast aan die grens.
.
.
.
Ter aanvulling twee (afzonderlijke) citaten van de auteur Phoebe Lauren:
Al willen wij liefdevol en vol begrip zijn voor het “anders zijn” van onze kinderen, ze dienen zich ook te realiseren dat ze in deze wereld zo goed mogelijk moeten functioneren. Ik geloof niet dat deze kinderen moeten toestaan de regels te bepalen voor de rest van het gezin, maar ik ben wel van mening dat we ze hun eigen werkelijkheid moeten gunnen”
Zo ken ik sterrenkinderen die letterlijk een heel gezin domineren en de anderen vertellen wat ze wel en niet moeten doen. Dat kan natuurlijk alleen gebeuren als je als ouder afstand doet van jouw rechtmatige rol als gids voor je kind. Vergeet niet dat je kind misschien dan wel “hogere universele kennis” bezit, maar toch helemaal geen idee heeft hoe je je op aarde kunt redden.
.
.
Ja, je kind is een wijze oude ziel, al dan niet hoog-begaafd op zijn/haar eigen manier, maar blijft altijd een wezen dat hier komt om te leren, en zolang het een kind is heeft het jou nodig om van te leren “hoe het hier werkt”. Ja, het zijn spirituele wezens, maar ze hebben geen idee hoe een mens te zijn. En laten we eerlijk zijn, zo makkelijk is het ook niet een mens te zijn.
.

.
.
.
.

.
.
.
.
Onbekend maakt onbemind, geldt zeker voor nogal wat mensen. Immers, wat je niet kent is nieuw, anders en kan je uit je comfort zone halen. Maar je kunt iets dergelijks ook altijd van een andere kant bekijken en proberen er nieuws uit te halen wat goed voor je is, wat lekker voelt en je plezier brengt. Het is maar net hoe je er in zit als mens. Feit is wel, dat je yoga regelmatig toe moet passen om er een gevoel bij te krijgen én te ervaren wat het voor je lichaam en geest doet.
Als je er serieus aan begint wordt het een manier van leven en is daarmee meer dan slechts bewegen. Dat wil overigens niet zeggen dat je als een volleerde yogi moet gaan leven, maar er zijn zoveel facetten aan yoga dat deze als een soort vanzelfsprekendheid onderdeel uit gaan maken van je leven. Het gaat enig moment als vanzelf.
.
Mogelijk de bekendste van allen is de ademhaling. Als je aan yoga doet, word je bewust gemaakt van verschillende facetten van je lichaam, maar de belangrijkste en een soort basis is de ademhaling. Veel mensen zitten als het ware in hun hoofd en daar is min of meer de ademhaling met het bovenlichaam aan gekoppeld.
Als je diep ademhaalt en komt je borstkas meestal naar voren. Maar buikademhaling levert je behalve meer zuurstof ook meer “contact” met je lichaam. Doe het maar eens een aantal keren heel bewust (laat je buik dus opbollen tijdens je ademhaling), je merkt direct het verschil. Als je actief met yoga wordt, kan de buikademhaling een soort automatisme worden.
Er zijn verschillende vormen van yoga, maar yoga kan je zeker ontspanning brengen terwijl je toch actief bezig bent. Yoga brengt geest en lichaam dicht bij elkaar en als je in balans bent voel je je beter. Bovendien maak je met bewegen endorfine aan. Dit is wat men ook wel het “gelukshormoon” noemt en cortisol, het stresshormoon, daalt hierdoor. Dit maakt dat je je prettig ontspannen gaat voelen.
Om yoga goed te doen, moet je je concentreren. Dit is in het begin niet eenvoudig en maakt helaas dat er ook mensen afhaken in deze fase. Teveel “gedoe”. Echter, als je het volhoudt helpt yoga je ook je concentratievermogen te vergroten. Je focus wordt scherper en dit kan je vervolgens weer doorvoeren in je dagelijks leven. Dit gaat overigens meestal niet als een bewust proces, maar je ervaart het enig moment gewoon zo.
.
We hebben er de mond over vol, we moeten in het Nu leven. Terecht overigens, want de mens is altijd op weg. Op weg naar dat mooie doel en vergeet niet zelden te genieten van het moment dat je richting dat mooie doel gaat. Geniet dus ook van die reis er naar toe en laat het dagelijks leven je ook gewoon eens overkomen. Door die balans te ervaren en je focus te vergroten dat je ieder moment van de dag kunt genieten van de zaken om je heen. Het komt eigenlijk echt binnen.
Sommige mensen zijn uitermate gedisciplineerd en sommige mensen helemaal niet. Maar hoe het ook bekeken wordt, als je serieus aan yoga doet en het als manier van leven oppakt, komt er automatisch een vorm van discipline in je leven. Maar het voelt alleen zo niet, je ervaart het vanuit een ontspannen manier van leven en dat is feitelijk de kunst van discipline. Het moeten geen “moetjes” zijn, dan kan discipline tegen je gaan werken en wordt het sleur en kan je zelfs frustreren.
Er zijn nog veel meer redenen te bedenken waarom yoga goed voor je is, maar als je al interesse hebt moet je het misschien maar gewoon eens proberen. Volg een proefles bij een goede yogaleraar en ervaar hoe je er na een uur uitkomt. Wat nu als je dit prettige gevoel, wat vanuit ervaring gezegd kan worden, altijd gevoeld kan worden? Het kan met yoga, gewoon een manier van leven die je verrijkt.

Goed te herkennen aan
– de van binnen zuiver witte bloemen
– met meestal 6, doorzichtig geaderde bloemdekbladen en
– de drie handgedeelde bladeren onder de bloem
Algemeen
Bosanemoon is een overblijvende plant van 5 tot 25 cm hoog, die algemeen voorkomt in het oosten en midden van het land, elders als stinsenplant. Ze heeft een kruipende wortelstok, waardoor ze grote bestanden kan vormen. Ze groeit vooral in loofbossen, maar je kunt haar ook tegenkomen langs sloten en in grasland.
Bloem
Bosanemoon bloeit vanaf maart tot en met mei met witte bloemen, die ’s nachts en bij koud weer gesloten blijven. De halfknikkende tot rechtopstaande bloemen zijn meestal alleenstaand, hebben 6 tot 8 bloemdekblaadjes, die aan de onderkant vaak roze tot paars aangelopen zijn.
Algemeen
– ranonkelfamilie (Ranunculaceae)
– overblijvend
– algemeen voorkomend
– ook als stinsenplant
– 5 tot 25 cm
Bloem
– wit
– vanaf maart t/m mei
– alleenstaand
– stervormig
– 2 tot 4 cm
– 6 tot 8 bloemdekbladen
– meer dan 20 meeldraden
– meer dan 20 stijlen
Blad
– kransstandig
– enkelvoudig
– handvormig ingesneden
– top spits
– rand grof gezaagd
– behaard
Stengel
– rechtop
– behaard
– rolrond
zie wilde bloemen
