Categorie archief: Reiki en de aura

De celestijnse belofte ; 1ste inzicht.

Standaard

categorie : reiki en de aura

.

.

De celestijnse belofte is een boek  van James Redfield. Op een eenvoudige manier en in een pakkende verhaallijn weet hij de basis van energiewerk zoals reiki uit te leggen. Als je het verhaal eraf haalt blijft een zeer overzichtelijke opbouw over hoe energie zich laat opbouwen en hoe je hiermee kunt werken. Het geheel beslaat 11 inzichten.

.

.

toeval-bestaat-niet-1024x480

.

.

1 – toeval
2 – kerk en wetenschap
3 – energiegericht denken
4 – de strijd om energie
5 – ontvankelijk worden voor de universele energie
6 – karakterstructuren
7 – transformatie
8 – intuïtie
9 – de toekomst
10 – het reïncarnatieproces
11 – alles is energie

.

Alle inzichten moet je begrijpen, maar ook voelen en ervaren. Het is geen theoretisch aanneembaar stuk, het moet echt gevoelsmatig binnenkomen. De verdere inzichten kan je pas ten volle begrijpen als je de voorgaande inzichten begrijpt, voelt en ervaart. Het eerste inzicht gaat over het ontdekken van de betekenis van het toeval.

.

1e inzicht – toeval

.

Toeval is een intuïtie welk we niet begrijpen of niet willen begrijpen. Deze intuïtie komt binnen bij ons Derde Oog Chakra en vaak doen we er niets mee. Als we na lange tijd dezelfde persoon 2 keer achter elkaar tegenkomen spreken we snel van toeval. Gaan we deze ontmoetingen nader bekijken dan kan het zijn dat deze ontmoeting een diepere betekenis heeft.

Pas als je daadwerkelijk met deze persoon gaat praten kom je daar achter. Diegene kan iets belangrijks voor jou hebben, of jij voor hem, of beiden. Wat we ook vaak doen is de toeval rationaliseren. De intuïtie, binnengekomen middels het Derde Oog Chakra gaan we rationeel benaderen met de schaduwzijde van ons Kruin Chakra. Op het moment dat je de intuïtie gaat rationaliseren is het weg.

We kennen het allemaal: je loopt een kamer binnen en je voelt dat er een onaangename spanning hangt, alsof er ruzie is geweest. Toch is er niemand. Intuïtie zijn die signalen die wij ontvangen buiten de 5 zintuigen om. We voelen de spanning. Als we deze spanning voelen, waarom dan deze intuïtie benaderen vanuit de ratio en niet vanuit het gevoel ?

Pas als we de Intuïtie (Derde Oog Chakra) laten afdalen langs het Keel Chakra, Hart Chakra en Zonnevlecht naar ons gevoel (Sacraal Chakra) kunnen we de diepere lessen uit de intuïtie halen.

.

.

Kritische massa: er zijn 2 vormen van kritische massa die bereikt ‘moeten’ worden.

.

1 – in onszelf

Als we de intuïtie toelaten en deze vanuit ons gevoel benaderen dan opent dat de weg naar meer intuïtie, we leren de lessen eruit te halen en deze te begrijpen en in te zien. We gaan op ons intuïtie vertrouwen en zodoende zullen we intuïtiever gaan leven en steeds meer intuïties ontvangen. Dit is het begin om ons werkelijk menselijke bestaan te kennen.

.

2 – collectief

Hoe meer mensen leren te vertrouwen op hun intuïtie, des te intuïtiever ze om zullen gaan met andere mensen wat voor weer andere mensen een uitnodiging is om ook op hun intuïtie te gaan vertrouwen.
De mens zal dan gaan ontdekken dat ze een talent hebben die eeuwen is verzwegen en dat dit talent een enorme waarde heeft. Het is als het ware de sleutel tot het ontdekken wie we werkelijk zijn.

Dit ontdekken wordt gevoed door een gevoel van teleurstelling die we ervaren in onze maatschappij. We beseffen steeds meer dat de maatschappij niet maakbaar is, dat middels alle technische vernieuwingen het geluk niet toeneemt. Langzaam aan beseffen we dat ere meer moet zijn dan auto’s, geld, werk en macht. Het toeval omzetten tot intuïtie is die sleutel.

.

carl jung

.

De Zwitserse psycholoog Carl Jung noemde dit talent ‘het archetype van het magische effect’. Hij heeft veel onderzoek gedaan naar ‘veelbetekenende toevalligheden’. Hij noemde deze toevalligheden ‘synchroniteit’ het fenomeen dat je aan iemand denkt die dan toevallig opbelt.

Belangrijke vragen in deze die je je kan stellen zijn:

wanneer heb je voor het laatst iets niet normaals meegemaakt ?
wanneer vond er iets toevalligs plaats, wat deed je vlak daarvoor, wat deed je vlak daarna?
welke uitwerking heeft deze toevallige gebeurtenis gehad?
hoe heb je je partner ontmoet, hoe je huis, je werk ?
hoe ervoer je de eerste werkweek, de eerste week samenwonen, de eerste week na de bevalling ?
wat was er ongewoons aan, had toeval of intuïtie hier een rol in ?

Een handige tip om het 1e inzicht inzichtelijk te maken voor je is de Gassho Meiso overdenking.

.

gassho meiso

.

De Gassho Meiso is bekend in Usui-Reiki II, maar kan door iedereen toegepast worden, het sluit mooi aan op het dagboek. Eer de dag begint overdenk je elke zekerheid en elke daaraan gekoppelde gevoelswaarde van de komende dag. Wat ga ik vandaag doen, wat is zeker, wat ga ik zeker doen ? Maar een verwachting voor die dag en doe dat zo gedetailleerd mogelijk.

In de avond, als de dag erop zit, doe je de meditatie opnieuw. Nu overzie de de ochtendmeditatie en bekijk je wat er vandaag is gebeurd. Waren de zekerheden van vanochtend inderdaad zekerheden, wanneer vond mijn eerste ergernis plaats, waardoor ontstond die ergernis en was deze terecht ?
Door heel bewust de dag door te nemen leer je van je eigen fouten.

Door de volgende dag weer de meditatie te doen, dwing je jezelf bewust naar jezelf te kijken en naar je handelen. Hierdoor veranderd je handelen in een meer instructievere manier van handelen. Probeer het maar.

.

aandachtspunten bij het 1e inzicht

.

besef dat je leven een doel heeft en niets zomaar gebeurt
ga achter elke gebeurtenis in je leven een betekenis zoeken
luister naar je lichaam. Rusteloze momenten is een teken van verandering. Sta daar open voor.
overal waar je energie in stopt groeit, of dat nu positief of negatief is.
wat heb je vandaag opgemerkt, wat was verrassend, wat liep anders dan verwacht ?
laat je eens leiden en vertrouw dat het goed komt.

.

.

voorpagina openbaring a4

.

.

.

pijl-omlaag-illustraties_430109

.

.

preview en aankoop boek “De Openbaring “

http://nl.blurb.com/books/5378870?ce=blurb_ew&utm_source=widget

.

.

 JOHN ASTRIA

JOHN ASTRIA

Ervaringen bij spiritueel ontwaken

Standaard

categorie : reiki en de aura

.

.

.
.

Een steeds groter aantal mensen heeft ervoor gekozen om geestelijk te ontwaken! Deze ontwaking van onze verbinding met goddelijke energie is anders voor iedereen. Voor sommige mensen kan het een langzaam en stabiel proces zijn, terwijl het voor anderen juist in één keer kan gebeuren.

.

1. Je creëert nieuwe geloofsystemen

.

Iedereen die spiritueel aan het ontwaken is, laat oude geloofsstelsels en leefwijzen los. We beginnen out of the box te denken en vragen ons af of de fysieke realiteit die we kenden “normaal” is.

We voelen ons meer comfortabel, breken sociale normen en omarmen vrijheid. We hebben allemaal een vrije wil en terwijl we meer en meer geestelijk wakker worden, beseffen we dat we nooit zo vrij hadden kunnen oefenen.

Sommigen van ons zijn ontsnapt uit een mentale gevangenis. Maar als we in onze spirituele reis evolueren, realiseren we dat de mentale gevangenis de hele tijd open was.

.

2. Je wilt meer vrijheid en minder “spullen”

.

Je bent erachter dat eenvoudiger leven helemaal niet zo erg is. In plaats van meer spullen te kopen en elk hoekje van je huis te vullen met materiële bezittingen, ben je meer bezig met het opruimen van oude dingen of het doneren daarvan.

Je hebt besloten dat minder meer is. Dit zorgt ervoor dat de zware last van “spullen” uit je fysieke leven vrijkomt, maar creëert daarmee ook een energieke loslating van oude “spullen”. Daardoor krijg je een gevoel van lichtheid waardoor we dit (bewust of onbewust) vaker doen totdat we minder bezitten en minder drang hebben om meer te kopen.

Ware liefde en geluk kan niet gevonden worden in spullen. Eeuwig geluk komt van binnenuit.

.

LIEFDE GAAT NIET OVER BEZIT. LIEFDE GAAT OVER WAARDERING. ~ OSHO

.

3. Een plotselinge wens of verandering in een baan of carrière

.

De meeste mensen die een geestelijk ontwaken ervaren, hebben hun baan of carrière veranderd. Als dat niet is gebeurd, heb je waarschijnlijk een diepe brandende wens om dat wel te laten gebeuren. Laat je angst in je leven je tegen te houden?

Laat elke weerstand los, stap in je geloof en doe het gewoon. Je hoeft nu niet alle details te weten. Dat is het geheim in het leven! We moeten niet altijd alle kleine details weten – het heelal en de goddelijke energie helpt ons daar namelijk bij.

.

4. Je voelt jezelf aangetrokken tot inspiratie

en persoonlijke ontwikkeling

.

Tijdens je geestelijke ontwaking wordt je begeleid naar je beste zelf. Wie we zijn en wie we worden, zijn te zien in onze dagelijkse gewoontes. Wanneer we tot het licht worden getrokken, omgeven we onszelf in inspiratie, positiviteit en persoonlijke ontwikkelingsactiviteiten. Dit kan fysiek of geestelijk zijn. Je kunt bijvoorbeeld worden getrakteerd op het lezen van zelfhelpboeken, yoga, meditatie, bidden, persoonlijke ontwikkelingsseminaries, rennen, lopen, naar de kerk, luisteren naar audioboeken, enz.

.

LEEF EN LEER OM TE HOUDEN VAN.
LEER OM LIEF TE HEBBEN OM TE LEVEN.
HOU VAN LEVEN OM TE LEREN
ZODAT JE HET LEVEN KAN LEVEN WAAR JE NAAR VERLANGT.
~ RICO DASHEEM

.

5. Een diepe wens om meer te verbinden met de natuur

.

Wij zijn aangetrokken tot de natuur omdat het onderdeel van ons is. Het stelt ons in staat om weg te komen van de materiële wereld die we hebben opgebouwd en echt verbonden te raken met goddelijke energie, onze hogere kracht, God, en bron en het Heelal (maak er je eigen woord van).

De natuur spreekt ook en communiceert als we goed luisteren. Dit is een relatie die iedereen kan opbouwen en mensen die een geestelijke ontwaking hebben ook doen. We beginnen steeds meer onze diepe band met de natuur te begrijpen. Over de jaren heen heeft Bill Moyers gesproken tot de grootste auteurs, filosofen en theologen ter wereld over hun spirituele verbinding met de natuur en alles wat het inhoudt.

.

.

.

.

6. Je slaappatronen zijn niet meer zoals het was

.

Sommige mensen die spiritueel ontwaken, hebben moeite met in slaap vallen. Wat er aan de hand is, houdt je wakker. Het is een brandend verlangen en sommige mensen weten hoe ze die energie moeten leiden, terwijl anderen daar niet zeker over zijn en dat is hetgene wat je nachts wakker houdt. De meeste zeggen dat ze ook moeite hebben met het in slaap vallen of worden tussen 2:00 en 4:00 uur wakker.

Als je ongewone slaappatronen ervaart, is het oké. Maak je geen zorgen. Er zit veel werk in je. Het is een natuurlijk proces. Het beste wat je kan doen is hetgene wat je gevoel op dat moment zegt – voor sommigen is dat schrijven.

Al met al is het beter om gewoon te proberen verder te slapen. Als je niet kan slapen, probeer dan muziek te luisteren of te mediteren. Het is heel helend en ik val gelijk in slaap. Lavendel, melatonine of zelfs een snel glas wijn helpt ook.

.

7. Je praat vaak tegen jezelf of je hebt

met je schepper gesproken

.

Alhoewel we het allemaal niet toegeven, praten veel mensen tegen zichzelf. Het helpt ons om te begrijpen wat er aan de hand is. Soms kunnen we onze eigen therapeut zijn. Het is eigenlijk heel gezond omdat je dan alleen echt weet wat je nodig hebt. Het is een illusie dat we denken dat we het altijd aan iemand anders moeten vragen.

Als je door een spirituele ontwaking gaat, ga je nog meer tegen jezelf praten. Als je alleen bent, kan je zo een paar minuten met jezelf praten, misschien nog wel langer. Het is oké, je bent niet gek! Het is een nieuwe manier van communiceren met jezelf.

Je geeft jezelf toegang tot je hogere zelf – het deel van je dat echt alle antwoorden op je eigen weg kent. Dit is de verlenging van je verbondenheid met goddelijke energie. Het beste om te doen is om het te blijven toestaan. De gesprekken zullen toenemen, en ze worden meer vloeibaar, meer samenhangend en meer inzichtelijk worden. Als je jezelf filosofisch vindt, schrijf je het op, neem je het op en bekijk je het later terug. De beste vorm van therapie.

.

8. Synchroniciteit ervaren – er gebeuren vreemde dingen

op de perfecte momenten 

.

Terwijl deze meer dan alleen samenhangende gebeurtenissen, genaamd synchroniciteit, altijd al gebeurd zijn, heeft je spirituele ontwaken je recentelijk bewust gemaakt van de verbondenheid met die dingen die er om je heen gebeuren.

Synchroniciteit is de ervaring van zinvolle, gerelateerde gebeurtenissen die zeer onwaarschijnlijk slechts toeval zullen zijn. Het concept van synchroniciteit werd eerst beschreven door Carl Jung, een Zwitserse psycholoog, in de jaren 1920.

Deze synchronisaties hebben een betekenis; ze leiden ons meestal naar het beste pad, maar soms helpen ze ons gewoon herinneren dat we op de goede weg zijn. ‘Je bent goed bezig’

Synchroniciteit onthult zich vaak in aantal sequenties rondom ons, omdat numerologie diep in de schepping is geweven. Je kunt nummerpatronen zien zoals 11:11, 111, 333, 555, enz. Ze zijn allemaal uniek voor ons eigen pad en omstandigheden.

Wanneer we de krachtige betekenis en het belang van synchroniciteit in ons leven echt begrijpen, kunnen we het gebruiken om ons vooruit te drijven en betere beslissingen te nemen. Synchroniciteit leidt ons altijd, het is aan ons om daar aandacht aan te besteden!

.

9. Een groter gevoel van eenheid

.

Wij zijn allemaal verbonden! Als we ons eigen individuele geestelijke ontwaking ervaren, realiseren we dat we niet door ons fysieke lichaam zijn bepaald. We zijn zoveel meer en onze energie strekt zich buiten ons uit. Eén persoon, plaats en ding is er voor een reden!

Dingen die puur toeval waren, zijn opeens zinvol. We beginnen echt de betekenis en het belang van synchroniciteit in ons leven te begrijpen. Synchroniciteit leidt ons, het is aan ons om daar aandacht te schenken!

.

10. Een verlangen om gezonder te eten en

beter te zorgen voor ons lichaam

.

Ons lichaam is de tempel van onze ziel. Als we licht willen worden, moeten we licht eten. Voedingsmiddelen gevuld met lichte energie en hoge voedingswaarde zijn ruwe voedingsmiddelen die uit de Aarde komen. Hoe meer van deze voedingsmiddelen je eet, hoe gezonder je zal worden.

Het is alleen natuurlijk om gezond eten aan te trekken. We zijn als gezonde eters geboren, het is de buitenbelasting van de cultuur die ervoor zorgt dat we ongezond eten.

De meeste mensen die een echt spiritueel aan het ontwaken zijn merken dat ze steeds gezonder willen eten. We hebben allemaal onze eigen mening over wat het beste is, maar niemand kan het niet eens zijn met puur, onaangetast, ongekookt eten uit de natuur het beste is.

.

ZORG VOOR JE LICHAAM, HET IS DE ENIGE PLEK WAAR JE MOET LEVEN. – JIM ROHN

.

.

.

11. Gevoelens van verdriet of diepe emotie

.

In de reis naar spirituele ontwikkeling merk je dat je misschien enorm verdrietig kan voelen. Soms weet je misschien precies waarom en kan je het loslaten en vervangen met liefde, maar het kan ook zo zijn dat je geen idee hebt waarom.

Dit is iets waar je doorheen moet. Terwijl veel mensen niet altijd weten waarom, is het wel belangrijk om te weten dat het een doel heeft. Je laat je verleden los, bevrijd jezelf van negatieve energie. Naarmate de emoties opkomen, laat ze dan gaan en vul jezelf met positiviteit.

Hoewel dit proces moeilijk kan zijn, omarm het! Vervolgens zal je geest verlicht worden en zul je nog meer liefde en positieve, goddelijke energie voelen.

.

.

.
.
.

De invloed van kristallen

Standaard

categorie: reiki en de aura

.

.

Reiki en kristallen

.

Al sinds lange tijden helpen kristallen de mens bij genezende behandelingen, magische rituelen en inwijdingen. Hun schoonheid en unieke lichtuitstraling zijn tegenwoordig weer zeer populair. Veel mensen nemen hun hulp aan en leren zich af te stemmen op hun vibraties

.

.

.

.

Waarom het gebruik van kristallen

.

Tegen angsten en blokkades

.

De edele stenen kunnen de mens bij het Reikiwerk waardevolle hulp bieden. Reiki zwengelt vele levensprocessen aan. Door de geestelijk-psychische groei in het bewustzijn van een individu, kunnen angsten ontstaan. Enerzijds heeft de persoon angst om de nieuwe wegen die zich aanbieden, anderzijds heeft hij angst om de oude patronen los te laten. Vele blokkades kunnen bijzonder hardnekkig  zijn wat kan leiden tot  verkramping. Gelukkig kunnen de vrienden uit het rijk der mineralen waardevolle hulp bieden.

.

De belangrijkste kristalsoorten

.

Voor het Reikiwerk zijn er talloze kristalsoorten mogelijk. In het bijzonder geschikt zijn bergkristal, rozenkwarts en amethist. Alhoewel hun mogelijkheden sterk uiteenlopen vullen ze elkaar prachtig aan. Bergkristallen tonen de waarheid van het licht. Rozenkwartsen wekken de liefdesenergie in ons op en helpen de waarheid van het licht aan te nemen. Amethisten activeren het derde oog en tonen ons de persoonlijke weg naar verlichting.

.

.

 Bergkristal

.

Een universele steen

.

Bergkristal heeft de sterkste vibratie in het rijk der mineralen. De vorm van de kwarts staat in relatie met het chacra-systeem. De zes zijden komen overeen met de zes chacra’s in de mens en de punt correspondeert met het kruinchacra. Zijn vermogen om helder te zijn kan de mens helpen bij het wegnemen van blokkades.

Een mens in spirituele groei kan door de veranderingen op zijn nieuwe levensweg erg overweldigd worden. Bergkristal kan deze ontwikkeling opvangen en in goede banen leiden. Ben je in de omgeving van bedrukte mensen is het aan te raden een bergkristal bij je te hebben. Hij zal licht brengen in je aura zodat je geen negativiteit van hun opneemt.

.

.

bergkristal ruw

.

.

bergkristal bewerkt

.

.

        Rozenkwarts

.

        Een liefdessteen

.

De warme, rozige vibratie van een rozenkwarts correspondeert met de liefdevolle kwaliteit van het hartchacra. Via dit centrum gebeuren al de genezingen. Bij een blokkade wordt een mens, door het roze licht van de rozenkwarts, eraan herinnerd dat liefde ook voor hem bestaat. Daarom is de combinatie van een rozenkwarts met een bergkristal aan te raden bij organische en psychische wonden.

Terwijl bergkristal je helpt bij het proces van bewustwording, geeft rozenkwarts je het vermogen de herontdekte liefde in je persoonlijkheid te integreren. Wanneer je een rozenkwarts op het hartchacra legt zal de kristal helpen de vrijgekomen energie te accepteren. Een behandeling met rozenkwarts doet de persoon zichzelf aanvaarden zoals hij is en leert dat God van hem houdt zonder voorwaarden.

.

.

rozenkwarts ruw

.

.

rozenkwarts bewerkt

.

.

                Amethist 

.                 

Een spirituele steen

.

Dit violette kristal heeft het vermogen om het derde oog te stimuleren. Het helpt de mens om zijn weg in te zien en te aanvaarden. De steen leert ons wat onze plek op de wereld is in zijn geheel. Daarbij laat hij ons zien hoe onze nieuwe inzichten in ons dagelijks leven kunnen geïntegreerd worden. Bij stimulering van het derde oog kunnen er in het derde chacra, de zonnevlecht, angsten loskomen.

Aangezien dit centrum altijd in evenwicht wordt gebracht door het liefdevolle hartchacra, zullen de angsten sterk verminderen en zelfs vermeden kunnen worden. De steen kan als begeleidende maatregel gebruikt worden bij sterk werkende klieren. Daarnaast kan je de steen ook inschakelen voor hoge bloeddruk, woedeaanvallen, en hysterische toestanden.

.

.

amethist ruw

.

.

amethist bewerkt

.

.

 Andere  kristallen

.

Rode jaspis en rode carneool

.

-de kleur is rood: heeft een invloed op het eerste chacra.

-is je verbinding met de aarde en staat voor overleven>het hier mogen zijn.

.

.

rode jaspis ruw

.

.

rode jaspis bewerkt

.

.

rode carneool ruw

.

.

rode carneool bewerkt

.

.

Oranje carneool en calciet

.

-de kleur is oranje: heeft een invloed op het tweede chacra.

-staat voor seksualiteit en levensvreugde>het voelen.

.

.

oranje carneool ruw

.

.

oranje carneool bewerkt

.

.

oranje calciet ruw

.

.

oranje calciet bewerkt

.

.

Gele carneool, gele calciet, citrien en barnsteen

.

-de kleur is geel: heeft een invloed op het derde chacra.

-is je krachtcentrum en je machtcentrum>het handelen

.

.

gele carneool ruw

.

.

gele carneool bewerkt

.

.

gele calciet ruw

.

.

gele calciet bewerkt

.

.

citrien ruw

.

.

citrien bewerkt

.

.

barnsteen

.

.

Groene calciet, aventurijn en jade

.

-de kleur is groen: heeft invloed op het vierde chacra.

-staat voor het vermogen om liefde te geven en te ontvangen>het houden van jezelf en anderen

.

.

groene calciet ruw

.

.

groene calciet bewerkt

.

.

aventurijn ruw

.

.

aventurijn bewerkt

.

.

jade ruw

.

.

jade bewerkt

.

.

Blauwe celestiet en aquamarijn

.

-de kleur is blauw: heeft een invloed op het vijfde chacra.

-staat voor zelfexpressie, communicatie en creativiteit>het zich kunnen uiten

.

.

blauwe celestiet ruw

.

.

 

blauwe celestiet bewerkt

.

.

aquamarijn ruw

.

.

aquamarijn bewerkt

.

.

Lapis

.

-de kleur is indigo: heeft een invloed op het zesde chacra.

-is de zetel van de intuïtie en inzichten op de eigen weg>het helder zien

.

.

lapis ruw

.

.

lapis bewerkt

.

.

Amethist, bergkristal en rozenkwarts

.

-de kleur is violet of wit: heeft een invloed op het zevende chacra.

-is je verbinding met de kosmos>het weten

.

.

bergkristal, rozenkwarts en amethist ruw

.

.

bergkristal, rozenkwarts en amethist bewerkt

.

.

3d-gouden-pijl-5271528

.

.

preview en aankoop boek “De Openbaring “: 

http://nl.blurb.com/books/5378870?ce=blurb_ew&utm_source=widget

.

.

 JOHN ASTRIA

JOHN ASTRIA

 

Onze beschermengelen

Standaard

categorie : Reiki en de aura

.

.

Hier is de taak van onze beschermengelen om ons te leiden en te beschermen tegen de krachten van het kwaad. Deze engelen zijn de laagste van de hemelse machten en zijn verbonden met de immense ‘planetaire’ engelen. Onze beschermengel is onze eerste weg naar God.

.

.

afbeelding-10

Engelen wijzen de weg

Pasteltekening van John Astria

.

We hebben allemaal een eigen beschermengel die nooit bij ons weg gaat. Onze beschermengel is aan ons toegewezen toen we voor het eerste incarneerden en ze reizen met ons door al onze incarnaties. Het is de taak van een beschermengel zoveel mogelijk engelenlicht naar ons te kanaliseren om ons tot deugdzaamheid te inspireren en ons tegen negatieve krachten te beschermen.

Ze bieden troost in moeilijke tijden en helpen ons gedurende ons hele leven. Sommige christenen geloven dat iedereen met een beschermengel wordt geboren. Als iemand wordt gedoopt, is het de taak van de beschermengel hem of haar naar God te brengen. De beschermengel doet dat door constant door God te bidden voor de verlichting van de ziel. Daarom worden beschermengelen soms gebedsengelen genoemd.

Het eerste bewuste contact van mensen met het domein der engelen loopt meestal via hun beschermengel. Deze eerste ervaring van de aanwezigheid va een engel doet zich in veel gevallen voor op een moment van acuut spiritueel of fysiek gevaar, verdriet, wanhoop, ziekte of inspiratie. Onze beschermengel kan nooit onze vrije wil ter zijde schuiven of ons helpen als wij dat niet willen. De vrije wil is een zeer heilige gave waarmee we elk moment kunnen kiezen of we ons bewustzijn afstemmen op goed of kwaad.

Sommige mensen ervaren hun beschermengel als hun hogere ik, of als hun Boeddha natuur, de goddelijke vonk in hen. Elk mens heeft een beschermengel die verbonden is aan de persoon waar deze engel voor heeft gekozen. Deze spirituele verbinding is er een van onvoorwaardelijke liefde en koestering.

Iedereen heeft wel eens het gevoel alleen te staan in zijn of haar emoties, ondanks het meeleven van degene die om je geven en van je houden. Een beschermengel, ook wel lichtwezen genoemd, omhult je met een liefde en begrip op zielsniveau. Deze zal je proberen te beschermen en te leiden.

Een beschermengel is een bron van licht en helpt je de moeilijke en duistere perioden in je leven op aarde te doorstaan. Ze voeden je vanuit de liefdevolle, spirituele, goddelijke lichtbron waaruit zij zijn ontstaan. Door de verbondenheid tussen de mens en zijn persoonlijke beschermengel wordt het weer mogelijk langzaam maar zeker deze donkere tijden te doorstaan.

Natuurlijk zullen veel mensen deze beschermengelen niet wezenlijk kunnen ervaren en lijkt het dal waarin ze zitten te diep en uitzichtloos. De spirituele verbinding zal het energielichaam van deze mensen, op een koesterende wijze, lichter en ontvankelijker maken. Langzaam zullen er ook voor deze mensen weer lichtpuntjes zijn te ervaren. Zonder oordeel en met al het goddelijke licht en liefde zal een beschermengel dit verbond met de mens invullen.

Door deze verbondenheid is er soms ook de mogelijkheid om de persoon te behoeden voor gevaar dat zich voordoet. Bijvoorbeeld ontsnappen aan een aanrijding of wakker worden op een moment dat er brand uitbreekt. Iedereen kent wel de verhalen van kleine of grotere wonderen.

Vaak wordt er dan gezegd dat het toeval is maar niets is minder waar. Als een beschermengel je kan beschermen en leiden zal deze dat ook zeker doen omdat het de taak van dit lichtwezen is. Achteraf, als zo’n bijzonder voorval bij mensen heeft plaats gevonden, herkennen een aantal mensen het wonderlijke van de gebeurtenis. Zij worden zich bewust dat er meer is dan alleen toeval.

.

Bedenk : “Ook al voelt men zich heel alleen, er is altijd een engel om je heen”.

.

Een beschermengel is iemand die over je waakt. Na zijn of haar dood heeft deze persoon de taak gekregen om iemand te beschermen. Deze persoon heeft onvoorwaardelijk voor jou gekozen. Dit kan iemand uit je familie zijn maar dat hoeft niet perse.

Over engelen bestaan vele opvattingen binnen de diverse culturen. Vaak worden hierbij een aantal begrippen door elkaar gebruikt. De beschermengel is op persoonlijk vlak een oude benaming voor je levensgids. Je levensgids is een entiteit die op aarde geleefd heeft en waar je aan Gene Zijde of in eerdere levens een speciale band mee hebt. Met hem heb je voor je geboorte afspraken gemaakt voor dit leven.

Daarnaast zijn er de beschermheiligen die een bepaalde groepering of taak vertegenwoordigen. Denk hierbij aan St.Christopher de beschermheilige van de reiziger en St.Judas de beschermheilige van verloren zaken. Bij de laatste wordt de tekst “Heilige Judas beste vriend zorg dat ik mijn…(zelf invullen) vindt. Dit herhaalt men zo vaak als mogelijk om het verloren voorwerp terug te vinden.

Engelen hebben geen materieel leven geleid. Zij staan boven de materie wat voor hen vele taken noodzakelijk is. Engelen worden door de hogere machten gestuurd om mensen bij te staan.

Zo werden nog voor de Golfoorlog “Dessert Storm” begon in de woestijn hele Engelenscharen waargenomen wachtend op hun taak.

Het lijkt wat vreemd maar hun belangrijkste taak is het voorkomen dat bepaalde mensen om het leven komen omdat hun taak hier op aarde nog niet volbracht is. Er zijn talrijke ervaringen van mensen die in levensgevaarlijke situaties een engel op hun pad kregen, zodat zij die op wonderbaarlijke wijze overleefden.

Er zijn veel onverklaarbare verhalen over mensen die aan de dood zijn ontglipt dankzij hun beschermengel. Die verhalen zijn niet altijd even geloofwaardig en niet iedereen kan ze zien, voelen of echt mee in contact komen. Ieder normaal persoon zonder gave`s heeft 1 beschermengel. Paranormale mensen hebben 2 beschermengelen.

 

In contact komen met je beschermengel

.

Je kunt in contact komen met je beschermengel op verschillende manieren. De meest bekendste en ook vrij makkelijk, is het creëren van een gouden aura.

Ga op een rustige plek zitten, zorg dat je in contact bent met de aarde (met beide voeten plat op de grond staat) en ontspan je. Zorg dat je hoofd leeg is, dat je dus nergens meer aan denkt. Adem een paar keer diep in en uit.

Let goed op die ademhaling en beeld je in dat iedere keer als je uitademt, je adem van goud is. Doe dat net zolang totdat voor jou gevoel de ruimte om jou heen (je aura) geheel van goud is.

Als je gouden aura klaar is blijf je letten op je ademhaling en vraag je in je gedachten of hardop aan je beschermengel om in je aura te komen en je aan te raken of een teken te geven. Je hoeft niet altijd een teken te krijgen maar je kunt er vrij zeker van zijn dat de beschermengel aanwezig is.

Vraag naar de naam (de eerste naam die je te binnen schiet is de juiste). Vraag tenslotte om hulp en bedank je beschermengel.

.

.

3d-gouden-pijl-5271528

.

.

voorpagina openbaring a4

.

.

preview en aankoop boek “De Openbaring “: 

http://nl.blurb.com/books/5378870?ce=blurb_ew&utm_source=widget

.

.

.

JOHN ASTRIA

Nada ; chohan van de 6de straal

Standaard

categorie : reiki en de aura

.

.

.

.

Chohan van de 6de straal

.

Nada is de Vrouwe, het spirituele hoofd van de 6e straal, de paarse en gouden straal van devotie, vrede, broederschap en dienstbaarheid

.

Deze straal correspondeert met de zonnevlecht chakra, die het Goddelijke instrument van vrede, harmonie en balans is. Op het pad van de 6de straal leert de ziel de emoties van de zonnevlecht te beheersen en de innerlijke vrede uit te stralen. Zuivering van het verlangen en overwinning over de lagere menselijke natuur door service en dienstbaarheid is de weg van de adept van de 6de straal.

Nada helpt de goddelijke controle over de emoties in de zonnevlecht te houden. Ze is de sponsor van tweelingzielen en gezinnen. Nada dient ook bij de Karmische Raad, een groep van 8 opgevaren Meesters die over karma van de bewoners van deze planeet oordelen, genade geven en hun oordeel uitspreken over elke ziel.

Als de chohan van de 6e straal leert Nada de weg van dienstbaarheid te bewandelen en op de meest praktische manier naastenliefde te manifesteren.

  • “Giving ourselves to others is a part of highest initiations of love.”
  • “I am my brother’s keeper” is the motto and the way of life for every student of the Cosmic Law.

Op Atlantis diende Nada als priesteres in de Tempel van Liefde. In andere reïncarnaties, was zij advocaat en expert op het gebied van de verdediging van de verdrukte zielen. Ze heeft haar Ascension 2700 jaar geleden behaald.

Nada’s etherische retraite verblijf is gelegen over Saoedi-Arabië.

Nada heeft tot haar beschikking alle steun van de engelen van de 6e straal. Aartsengel Uriël geeft de leiding aan de legioenen van de 6e straal. Samen brengen ze vrede, steun en Goddelijk oordeel op aarde.

.

.

.

3d-gouden-pijl-5271528

.

.

preview en aankoop boek “De Openbaring “: 

http://nl.blurb.com/books/5378870?ce=blurb_ew&utm_source=widget

.

.

 JOHN ASTRIA

JOHN ASTRIA

De onstoffelijke gids

Standaard

categorie : Reiki en de aura

.

.

Een gids als begeleider

Een gids als begeleider

.

Pasteltekening van John Astria

.

Een gids is een ziel, een onstoffelijk mens. Een mens zonder lichaam dus. Een gids kan voelen, denken en kent onze emoties en gevoelens. Een gids is dus een persoonlijk­heid. Een gids is geen engel. Die hebben namelijk nooit als mens op aarde geleefd en kennen dus geen ‘aardse’ ervaringen.

.

Er zijn hoofdgidsen en hulpgidsen

.

Met je hoofdgids heb je lang geleden samen op aarde geleefd. Dit was voor de gids vaak het laatste leven op aarde, en daarna hoefde hij niet meer terug om op aarde lessen te leren. Jij wel, en daarbij is je gids je gaan helpen.  In het leven dat je met je gids leefde heb je daar een hechte band mee gehad. De periode waarin zich dat afspeelde kan variëren van 100 tot duizenden jaren geleden. Hoe ouder je als ziel bent, hoe ouder ook je hoofdgids is.

Hulpgidsen zijn personen die je hebt gekend in je huidige leven. Dit zijn overleden familieleden of goede vrienden waar je een goede relatie mee hebt gehad. Zij willen je nog een poosje begelei­den en geestelijk steunen, omdat ze van je houden. Veel mensen voelen dat ook. Het is vaak ook zo dat de hulpgids nog het een en ander moet leren van het leven dat jij leidt en daarom moet meekijken.

Je krijgt je hoofdgids vanaf je eerste “bewuste incarnatie”. Bewust incarneren betekent kiezen voor een leven en dus ook kiezen voor bepaalde ouders of de omstandigheden waarin je gaat leven. Jonge zielen kiezen (nog) niet zelf en hebben geen eigen gids. Zij worden begeleid door een groepsgids die een aantal jonge zielen begeleidt. De gids hoeft na het leven met jou dus niet meer naar de aarde terug. De gids heeft, in dat laatste leven, aan groei en harmonie zo ongeveer het hoogst haalbare voor een mens bereikt.

De gids kiest dan om te mogen “gidsen” en kiest dan speciaal voor jou. Die gids begeleidt jou bij jouw persoonlijke groei. Dit is voor hem/haar lang niet zo gemakkelijk als het misschien lijkt.  Je gids is er voor jou meestal in de gedaante van hoe hij of zij eruit zag in het leven dat jullie samen geleefd hebben. Meestal was hij in dat leven een familielid of een goede vriend. Diep van binnen, in je onderbewuste, kén je je gids. Dat vergemakkelijkt de kennismaking: het is dan ook eigenlijk geen “leren kennen” maar een “herkennen” (door de ziel).

.

Wat doet een hoofdgids ?

.

In de eerste plaats is je gids er altijd voor je. De gids komt nooit tijd tekort, kent geen haast of stress en heeft altijd voldoende tijd voor je. In onze jachtige maatschappij is dat al heel wat. Die gids is er om je te steunen en te helpen in de meest ruime betekenis van het woord. Hij inspireert je, probeert je op telepathische wijze te bereiken om adviezen en dergelijke door te geven, en verder kan hij je kracht en energie geven.

Hij zal proberen je op te beuren en je positieve energie toe te zenden als je even niet goed in je vel zit. Als dat gebeurt, kun je opeens een gevoel van rust en vrede krijgen, juist wanneer je het heel hard nodig hebt. Als je je gids kent en je bewust bent van diens aanwezigheid, is het voor je gids gemakkelijker je te bereiken.

Een gids zal altijd proberen je te helpen maar heeft de plicht om jouw keuzes te respecteren. Voor je aan het leven begint krijg je een aantal lessen voorgeschoteld die je moet leren, maar de manier waarop je hiermee omgaat bepaal je tijdens je leven. Je draagt je eigen verantwoordelijk­heid voor wat je doet en laat. Je hebt dit leven gekozen om lessen te leren en negatief karma te transformeren. Als je gids elke steen voor je voeten weg zou rollen, dan leer je die lessen niet. Het leven zou dan veel te gemakkelijk worden.

.

Waar is je gids?

.

Wij leven in de derde dimensie, de gidsen leven in de vierde dimensie. Dat is het gebied aan de overkant. In de vierde dimensie bestaat geen tijd en ook geen afstand. Het is namelijk een wereld van golflengten, trillingen en energieën. Je gids is overal waar jij bent, waar ter we­reld je je ook bevindt.

.

Hoe communiceer je met je gids?

.

Als je met je gids praat en naar hem luistert, is dat een andere vorm van communicatie dan wanneer je bijvoorbeeld met je buurvrouw praat. Het is namelijk communi­catie zonder geluid. Je praat in gedachten. Je zendt telepathisch signalen uit naar je gids die deze signalen heel goed kan verstaan. Je gids weet namelijk wat je denkt en voelt. Je gids zendt op dezelfde manier signalen uit naar jou, die in je hersenen worden vertaald in woorden en zinnen. Het eerste wat in je opkomt is het antwoord. Deze manier is een dialoog, en dus géén channelen. Met channelen wordt bedoeld het verschijnsel dat iemand zich laat overnemen door een entiteit.
Die gebruikt zijn lichaam en mond om te praten.

.

Hoe ga je om met je gids?

.

.Je gids is je beste vriend, een kameraad die naast je wil staan en niet boven je. Doe dus gewoon tegen hem zoals je ook tegen je andere vrienden doet. Je zult dan merken dat je gids ook heel gewoon is. Je gids kent de totale liefde, zal je nooit in de steek laten en zal je altijd blijven steunen. Hij weet namelijk dat je een zware taak hebt in dit leven.

.

Door meditatie kun je je Gids ontmoeten.

.

.* Ga in een fijne houding zitten of liggen.
* Als je ontspannen bent, houd je je ogen dicht, en visualiseer je een strand. Zie hoe alles eruitziet.
* Ver achter aan de horizon zie je een lichtpuntje dat steeds dichter naar je toekomt.
* Als het dichtbij genoeg is, zie je dat het lichtpuntje iemand op een roeiboot is. Die persoon is jou Gids.
* Help hem/haar aan land te komen.
* Praat wat, stel eventueel vragen.
* Neem afscheid van je Gids.
* Zie hem/haar weer vertrekken.
* Ontwaak uit je meditatie.

.

.

3d-gouden-pijl-5271528

..

.

preview en aankoop boek “De Openbaring “: 

http://nl.blurb.com/books/5378870?ce=blurb_ew&utm_source=widget

.

.

voorpagina openbaring a4

mijne kop a4

Hoe herkennen we kristalkinderen?

Standaard

categorie : religie

 

Hoe herkennen we deze nieuwe kinderen of enkele van de weinige volwassen Kristalkinderen die, als voorlopers, de noodzakelijke energieën verankerden?

.

 

 

 

 

Ze lopen de boel niet op stelten te zetten, ze leven rustig en relatief teruggetrokken, en ze doen hun best om op de planeet te blijven. Ik heb de eer en het genoegen gehad, evenals de frustratie, om één van deze vroege Kristalpioniers, die nu 27 jaar oud is, op te voeden. Mijn persoonlijke ervaring, mijn intuïtie en de hints die de Groep heeft gegeven, heb ik gebruikt om een lijst samen te stellen van de eigenschappen van de kinderen van de Kristallen vibratie. Houd alsjeblieft in gedachten dat deze eigenschappen niet allemaal inbegrepen zijn, noch behoeft ieder Kristalkind noodzakelijkerwijs iedere kwaliteit tentoon te spreiden.

 

  • Extreem gevoelig voor alles in hun omgeving – geluid, kleuren, negatieve emoties in anderen, geuren, voedsel, chemicaliën, vervuilers, het “gevoel” van kleding, geweld en pijn van anderen, groepsbewustzijn, elektromagnetische frequenties, zonne-explosies.
  • Zo gevoelig dat ze zeer kwetsbaar zijn, zeer krachtig vanwege hun intense kwetsbaarheid.
  • Ze moeten tijd voor zichzelf hebben, ze doen het niet goed in groepen aangezien weinig anderen hun behoefte aan eenzaamheid, balans, verjonging en diepe rust begrijpen.
  • Ze hebben een dagelijks samenzijn met de natuur en de elementen nodig. De Geest van de Natuur zal ze helpen om in evenwicht te blijven en alle disharmonieuze energieën, die hun zo sterk raken, te verwijderen.
  • Ze begrijpen “des mensen onmenselijkheid tegen mensen”, oorlog, hebzucht etc. gewoonweg niet. Ze kunnen zich makkelijk totaal overweldigd voelen door dit alles.
  • Ze zullen zichzelf terugtrekken, loskoppelen en beschermen wanneer het leven te intens wordt, wanneer ze getraumatiseerd zijn of wanneer ze zien en voelen dat anderen getraumatiseerd zijn.
  • het Kristalkind weet dat het de enige echte Liefde is
  • Als een Kristalkind naar je kijkt, voelt het alsof je ziel wordt binnengedrongen.
  • Ze hebben echt weinig traditionele opvoeding nodig aangezien ze zachtaardig en wijs zijn, en ze in staat zullen zijn om je te vertellen wat ze nodig hebben, wat goed voor ze is en wat niet goed voor ze is. Toen mijn zoon heel klein was, zei hij op een dag: “Ik kan echt nooit alcohol drinken of drugs nemen!” En dat heeft –ie ook niet gedaan!
  • Ze zullen vaak menigten of winkelcentra mijden. Teveel verschillende energieën.
  • Ze voelen een diepe liefde voor kinderen en dieren. Ze hebben een opmerkelijke manier om verbinding te maken met alle wezens.
  • Water is erg goed voor ze om ze te reinigen en te kalmeren – baden, douches, watervallen, fonteinen, spelen in water en zand.
  • Ze hebben comfortabele kleding nodig, naar hun keuze van natuurlijke vezels en kleuren.
  • Ze hebben veel puur water nodig en vaak prefereren ze vers organisch voedsel
  • Voordat ze geboren worden hebben ze vaak hun ouders al verteld hoe ze heten en andere vormen van directe communicatie met ze gehad
  • Wonderen en magie gebeuren in hun aanwezigheid – geld verschijnt, dieren zoeken ze uit, baby’s lachen naar ze en genezingen vinden op natuurlijke wijze plaats
  • Ze zijn dusdanig empathisch dat ze weten wat een vreemde in de straat voelt
  • Ze zijn bang voor intimiteit omdat ze zich zo makkelijk binnengedrongen voelen, niet gerespecteerd. Ze zijn liever alleen dan dat er geen rekening wordt gehouden met hun “persoonlijke lichaamsruimte”. Ze kunnen ook romantische relaties vermijden, uit angst om de ander pijn te doen als de relatie eindigt.
  • Er is een onschuld, een argeloosheid, een puurheid vanwege de afwezigheid van ego bij de Kristalkinderen
  • Het kan zijn dat ze hulp nodig hebben bij het leren gronden van hun energie middels lichamelijke activiteit, natuur, sport, oosterse vechtsporten, yoga of dans.
  • Het kan zijn dat ze elektrische apparatuur, radio’s, televisies en computers ontregelen.
  • Ze laten niet snel hun emoties zien uit angst dat ze die niet meer in de hand houden en controle verliezen, dus ze kunnen saai of zonder passie lijken
  • Ze kunnen zich verantwoordelijk voelen voor het feit dat iemand sterft of zich bezeert of zelfs voor het feit dat iemand vecht
  • Ze kunnen periodes doormaken van diepe depressie (en hebben die waarschijnlijk al gehad)
  • Ze reageren goed op lichaamswerk, massage en energiewerk door iemand die als henzelf gebalanceerd is. Massage en cranio- sacraaltherapie kunnen cruciaal zijn om hun lichamen gezond en vrij van pijn te houden.
  • Ze zullen vaak een hoog metabolisme hebben en van nature vegetariër zijn
  • Het zijn slimme “Totaal Overzicht Individuen” met een instinctief begrip van de spirituele wetten van hoe het allemaal werkt.
  • Ze hebben een duidelijke verbinding met hun Hoger Zelf, en maken van nature contact met hun hoogste leiding. Juist hierdoor kennen ze de waarheid van spirituele Eenheid.
  • Het zijn natuurlijke genezers en vredestichters.
  • Ze zijn multi-getalenteerd.
  • Ze zijn in staat om bot en weefsel te regenereren. Waar de meeste van ons langzaam worden opgewaardeerd – opklimmend naar de Kristalenergie, is het bij hun reeds in hun DNA aanwezig.
  • Ze kunnen een persoon van weinig woorden zijn, maar iedereen luistert als ze zachtjes hun wijsheid met nederigheid uitdragen.
  • Ze zullen echter geen ongevraagd advies geven en ze zullen zich nooit ergens mee bemoeien.

 

 

 

 

3d-gouden-pijl-5271528

 

 

 

preview en aankoop boek “De Openbaring “: 

http://nl.blurb.com/books/5378870?ce=blurb_ew&utm_source=widget

 

 

 

 JOHN ASTRIA

JOHN ASTRIA

 

De celestijnse belofte; 9de inzicht

Standaard

categorie : reiki en de aura

.

.

De celestijnse belofte is een boek  van James Redfield. Op een eenvoudige manier en in een pakkende verhaallijn weet hij de basis van energiewerk zoals reiki uit te leggen. Als je het verhaal eraf haalt blijft een zeer overzichtelijke opbouw over hoe energie zich laat opbouwen en hoe je hiermee kunt werken. Het geheel beslaat 11.

.

.

een-goede-kijk-op-de-toekomst

.

.

1 – toeval
2 – kerk en wetenschap
3 – energiegericht denken
4 – de strijd om energie
5 – ontvankelijk worden voor de universele energie
6 – karakterstructuren
7 – transformatie
8 – intuïtie
9 – de toekomst
10 – het reïncarnatieproces
11 – alles is energie

.

.

Alle inzichten moet je begrijpen, maar ook voelen en ervaren. Het is geen theoretisch aanneembaar stuk, het moet echt gevoelsmatig binnenkomen. De verdere inzichten kan je pas ten volle begrijpen als je de voorgaande inzichten begrijpt, voelt en ervaart.

.

.

9e inzicht – de toekomst

.

Het negende inzicht is de samenvoeging en verankering van de eerste acht inzichten.
Er zijn enorm veel mensen die bewust of onbewust bezig zijn met enkele van de inzichten: het wetenschappelijk benaderen van spirituele groei, omgang met de medemens, eigen spirituele groei, en omgang met onze kinderen.

.

.1e, 2e 3e Inzicht: het wetenschappelijk benaderen van spirituele groei

.

Mensen als Carl Jung, Bell Laboratories en Einstein waren in hun tijd al bezig aan te tonen dat er meer is tussen hemel en aarde. Het trachten te verklaren dat tijd en ruimte niet lineair zijn, dat er Universele energie bestaat, dat alle individuen en objecten een verbindende schakel hebben, komen mede van hun hand. Dergelijke onderzoekers creëerden een basis van aannemelijke kennis waar een spirituele groei op kan rusten.

Niet alles is wetenschappelijk aangetoond, en berust op aannames (we nemen aan dat, tenzij het tegendeel bewezen is). Een hoop mensen vinden het prettig om abstracte zaken als Universele energie, energie-uitwisseling, reïncarnatie en karma verduidelijkt te hebben.

De eerste drie inzichten is een basis. Het maakt ons duidelijk dat we collectief op weg zijn ons bewust te worden van onze spirituele aard. Dat elk individu een levensvisie heeft, en dat de menselijke interactie je kan helpen je levensvisie te vinden en te volgen.

.

.

4e, 6e, 8e Inzicht: omgang met je medemens

.

Vooral in het westen heeft de mens zich de laatste paar honderd jaar zich voornamelijk bezig gehouden op materiele in plaats van spirituele groei. Hierdoor zijn we het contact met onze basis, de Universele energie, deels kwijtgeraakt. Toch hebben we energie nodig. Het vergaren van die energie gebeurt op dezelfde wijze als we ons staande houden in die materiele wereld: middels energieroof.

Als we gaan inzien dat deze energie maar tijdelijk is en dat we niet op een gelijkwaardige manier met onze medemens omgaan, pas dan kunnen we veranderen. Door het opheffen van de beheersingsdrama’s en onze energie te onttrekken uit de natuur en/of de kosmos, zullen we dichter bij onze eigen wezen komen. Onze Boeddha-natuur, in plaats van ons Ego, waaruit we nu vaak handelen.

.

.

5e, 7e Inzicht: persoonlijke groei, verhogen van het trillingsgetal

.

Begin vorige eeuw begon de invloed van de kerk af te brokkelen. In de jaren ’60 ontstond er een interesse naar Oosterse wijsheden. Eind jaren ’70 begon de groei van Reiki. Heden ten dagen heeft elke gemeente wel een New-Age winkel. In elk huis staat wel een Boeddha beeldje, een dreamcatcher of wordt wierook gebrand. Er worden veel Reiki-cursussen, Meditatie avonden, Yoga-sessies, etc. aangeboden. Het aantal Spirituele Centra groeit nog steeds.

De mens verwijdert collectief van de opgelegde dogma’s van de kerk, en wil een eigen inbreng in haar eigen spirituele belevenis. Het besef dat er meer is tussen hemel en aarde, en dat we op een andere manier met elkaar en onze omgeving moeten omgaan, krijgt steeds meer aanhang. Alleen het daadwerkelijk DOEN ontbreekt er vaak aan. En als het wel gedaan wordt, dan vaak individueel. Men schaamt zich toch een beetje voor het feit dat ze mediteren, naar workshops gaan, naar bomen luisteren, etc.

.

.

6e, 8e inzicht: omgang met onze kinderen

.

Als je gelooft dat je maar één keer leeft, dan heeft een ouder meer levenservaring dan een kind en is onze westerse opvoedtraditie te begrijpen. Als je er van uit gaat dat men reïncarneert, dan valt deze gedachte uiteen. Wellicht is ons kind verder op haar levenspad dan wij. Als we het kind kort houden en beknotten, dan hanteren wij de beheersingsdrama’s en richten we zowel bij het kind als bij ons schade aan.

Dat een kind niet de keukenkastjes mag plunderen, de poes niet aan de staart mag trekken, en niet op de muur mag tekenen spreekt voor zich. Het heeft geen zin het kind zijn tekenspullen af te nemen. Hiermee beperk je het kind in zijn uitingen. Het kind mag wel tekenen, alleen niet op de muur, je bestraft dus het verkeerde. Kinderen tot een jaar of zeven hebben weinig inzicht in de complexe materiele wereld waarin de ouders leven.

Veel handelingen komen vanuit hun spirituele besef in plaats van hun materiele besef. Kinderen moeten daarin gestuurd en gesteund worden, niet geblokkeerd. Op het moment dat ouders handelen vanuit de materiele wereld (beide een baan, verantwoordelijkheid), en meerdere kinderen hebben, dan komen de kinderen letterlijk aandacht = liefde tekort. Ook hier zullen de ouders na een vermoeiende werkdag terugvallen op de beheersingdrama’s om het huis zo snel mogelijk stil te krijgen.

De ouderwetse methode van rolbepaling is hier niet het antwoord op. Een kind heeft zowel de aandacht van de moeder, als van de vader nodig. Komt een kind de aandacht van de vader tekort, dan heeft dat zijn uitwerking op zijn latere omgang met mannen.

Ook hier valt men snel terug in de beheersingsdrama’s. Het verbinden van al deze inzichten heeft een enorm sneeuwbal effect. Een collectieve spirituele groei met een andere kijk op onze omgeving. Een mens heeft een levensvisie. Door dit alles te koppelen, komen we bij de essentie van het negende en het begin van het tiende inzicht: een vernieuwde wereldvisie.

.

.

voorpagina openbaring a4

.

.

pijl-omlaag-illustraties_430109

.

.

preview en aankoop boek “De Openbaring “: 

http://nl.blurb.com/books/5378870?ce=blurb_ew&utm_source=widget

.

.

JOHN ASTRIA

JOHN ASTRIA

Entiteiten en hun invloed op (gevoelige) mensen

Standaard

categorie : reiki en de aura

.

.

Entiteiten en hun invloed op (gevoelige) mensen

.

Hulp van entiteiten: derde graad

.

.

 Entiteiten en mensen

.

Entiteiten zijn energieën van overleden mensen. Na de dood is het in het aardse denken normaal dat we allemaal naar de hemel gaan. Nee. Sommige zielen kunnen na hun dood het licht niet vinden en blijven als het ware op aarde ‘ronddolen’. Ze zijn wanhopig, angstig en boos omdat ze niet weten waar ze heen moeten. Ze zijn ook heel verdrietig, maar niet altijd. Sommige weten niet eens dat ze zijn overleden en denken nog steeds dat ze op aarde leven en doen nog gewoon hun dagelijkse dingen.

Ze beseffen wel dat er iets mis is maar weten niet precies wat. Ze leven in een schemergebied en zijn vaak ook erg eenzaam. Ze weten niet meer wat ze moeten of waar ze heen moeten. Dan hebben we ook nog de levenden onder ons. Een ziel die nog in een lichaam zit en nog leeft op aarde. Een mens.

We doen onze dagelijkse dingen niet wetende dat er overal zielen ronddolen die niet weten waar ze naartoe moeten. Zielen zonder een lichaam, die nu slechts enkel uit onzichtbare energie bestaan. Ze zien ons wel, maar wij hen niet. Entiteiten zijn overal, niet alleen in huizen en gebouwen.En wij als mensen zijn ook overal.

Doordat deze zielen dolende zijn op de aarde en niet verder kunnen naar Gene zijde is er voor hun een mogelijkheid om warmte te zoeken bij iemand in zijn energieveld ( de aura ). En dat niet alleen, ook bij mensen thuis kan het soms erg druk zijn met ronddolende zielen. Bij iedereen in huis zitten er wel een paar, maar het meeste bij de gevoeligste en spiritueel open staande mensen.

Sommige zielen weten dat ze zijn overleden, en zoeken aandacht bij de levende mens. Dit kan op verschillende manieren. Ze kunnen hun aanwezigheid laten voelen in de kamer waar je op het moment bent, je ruikt opeens een lekkere of vieze geur ( zoals een rozen geur of een vieze tabaks lucht ).  Je kan voetstappen horen in huis of vreemde geluiden zoals gebonk. Of je kan het plotsklaps ineens koud hebben. Allemaal tekenen van een of meerdere dolende zielen in huis.

.

.

.
.
.

Entiteiten in de Aura

.

Het kan gebeuren dat een ziel zich in een het energieveld (de aura) van een mens gaat vestigen. Het kan één ziel zijn of meerdere. Vaak gaat dit per ongeluk, sommige zielen beseffen niet hoe ze zo ineens in de aura zijn terecht gekomen. Er is dikwijls een oorzaak waardoor deze zielen zich in onze aura vast gaan klampen. Doordat wij gevoelig zijn pikken we sneller energieën op van mensen, maar ook van entiteiten. Deze dolende zielen leefden vaak in een lagere energie. Dat wil dus zeggen dat, toen ze nog leefden, ze erg aan de materie gehecht waren. Geld, mooie en dure dingen, macht en hebzucht speelden een rol in hun leven

Soms staan we als mens allemaal in een lagere energie. Maar dat hoeft niet altijd door ons zelf te komen. Ook anderen kunnen ons erg beïnvloeden, waardoor we helemaal down raken en even de weg kwijt zijn. Vooral hoog-gevoeligen hebben hier snel last van. Als je denken heel negatief is of erg laag in de energie, dan krijgen de dolende zielen de kans om in je aura te klimmen. Ze kunnen daar vertoeven zolang ze willen. Ze nemen je als het ware over en je kan je hierdoor erg slecht gaan voelen. Veel voorkomende klachten zijn: last van de nek en schouders en veel vermoeidheid en nergens zin in hebben. De zielen die  in je aura zitten snoepen veel energie bij je weg. Ze leven deels van jouw energie. Je bent jezelf niet meer.

Dit is geen bezetenheid, want dat is weer wat anders. We noemen het gewoon een ‘overname’. Je wordt gewoon even overgenomen door deze ziel(en) die het licht niet kunnen vinden. Zij zijn namelijk boos en gefrusteerd omdat ze niet verder kunnen. Wij zijn een makkelijke prooi voor ze. Want niks is zo leuk en lekker warm als in de aura van een levende te zitten en weer het gevoel hebben om een lichaam te hebben en.

Iedereen kan dit overkomen,  soms merk je het niet eens. Want energie is energie en het gaat heel snel. Het hoeft niet altijd een lagere energie te zijn. We leven momenteel in een erg moeilijke tijd op aarde waarin alles verandert. We scheiden, onze relaties werken niet meer, we worden ziek, we hebben verdriet omdat er van alles om ons heen gebeurt. En juist dit zorgt er voor dat er soms gaten in de aura komen,  je energie wordt lager en de entiteiten pakken hun kans.

Gedachten zijn krachten, dus je denken doet al heel wat. En ieder mens heeft weleens last van aura-lifters (zo noemen we ze). Ook (jonge) kinderen zijn daar vatbaar voor. Zij zijn nog gevoeliger en pikken nog meer energie op. Er zijn kinderen die kunnen praten met deze zielen. Voor hun heel normaal, maar sommigen kunnen er bang van worden. Niet iedere ziel is vriendelijk. Zoals je boze mensen hebt, zo heb je ook boze entiteiten. Ze zijn dikwijls boos omdat ze niet naar het licht kunnen om over te gaan naar een andere dimensie.

.

.

3d-gouden-pijl-5271528

.

.

preview en aankoop boek “De Openbaring “: http://nl.blurb.com/books/5378870?ce=blurb_ew&utm_source=widget

.

.

Reiki niveau 2 : de symbolen

Standaard

categorie : reiki en de aura

 

 

 

Bij de meeste Reikisystemen ontvang je bij Reiki II en III de Reikisymbolen en wordt je uitgelegd hoe ze te gebruiken en wanneer. Deze uitleg is echter zeer verschillend en de meest onjuiste verhalen worden vertelt. Daarom eerst maar even een paar zaken duidelijk maken.

 

 

reikifoto

 

 

 

Er bestaan geen authentieke Reikisymbolen

De symbolen welk wij kennen komen uit het Tantrisme, Boeddhisme en de Gi-Gong. Mikao Usui heeft ze overgenomen en in zijn systeem neergezet. In Japan zijn er grafzerken met Cho-Ku-Reï erop welk honderden jaren oud zijn. Gemaakt dus voordat Mikao Usui leefde.

 

 

De Reikisymbolen hebben geen (geheime) krachten

Met de symbolen kun je de energie sturen en bepaalde processen op gang brengen. De kracht zit niet in het symbool, maar wordt erdoor opgeroepen. Een foto kan ook een kracht oproepen terwijl de foto niets anders is dan een hoeveelheid inkt in een bepaalde volgorde. De kracht die de foto oproept zit niet in die foto zelf.

 

 

De symbolen zijn niet van de Alliantie

De symbolen komen voor in meerdere culturen en zijn gemeengoed voor iedereen.

 

 

Er is niets geheimzinnigs aan de symbolen

Dat spreekt nu dus voor zich. Ga de symbolen niet achteraf ritueel verbranden. Teken de symbolen gerust op papier om ze te kunnen onthouden voor later. Tijdens het behandelen kan je de symbolen visualiseren. Je kunt ze tekenen met je tong tegen het gehemelte en vervolgens inblazen. Je kunt het symbool in de auralaag tekenen daar waar je hem wilt hebben, of in masseren op het fysieke lichaam.

Heb je moeite om de symbolen te onthouden, teken ze, lijst ze in en hang ze in je behandelkamer op. Kijk tijdens het behandelen naar het symbool welk je wilt gebruiken, volg de lijnen en noem de mantra. Belangrijkste van allemaal is, doe het met de juiste intentie. Dat je cliënt de symbolen ziet is niet fout, erg of onjuist.

 

 

 

cho-ku-reï

 

 

 

 

De uitspraak van de mantra “Cho-ku-reï” is Tsjo Koe Reé.
De betekenis ervan is:

Verbind de energie in eenheid
verbind de Chi en de ziel
plaats de energie hier
De energie is hier

 

 

 

cho-ku-reï van buiten naar binnen

 

 

 

 

Cho-ku-reï is het eerste symbool dat je leert bij Reiki II. Het is eigenlijk niet één symbool maar twee. Eén voor de linkerhand en één voor de rechterhand. Het tekenen van het symbool doe je tegelijk met beide handen. De linkerhand tekent de vlag vanaf de rechterkant, dan naar beneden en vervolgens twee-en-half of drie keer met de klok mee de draaiing naar binnen toe makend. Onze linkerhand wordt bestuurd door onze rechterhersenhelft en is ons Yin-aspect. Dit is meer vrouwelijk dan mannelijk en meer kosmisch dan aards.

De Rechterhand tekent precies in spiegelbeeld. De vlag vanaf de rechterkant, dan naar beneden en vervolgens twee-en-half of drie keer tegen de klok in de draaiing naar binnen toe makend.  Onze rechterhand staat in verbinding met onze linkerhersenhelft en is ons Yang-aspect. Dit is meer mannelijk dan vrouwelijk en meer aards dan kosmisch.

Of je de draaiing twee-en-half keer maakt of drie keer heeft te maken met de sturing die je het symbool wilt geven. Maak je de draaiing twee-en-half keer, dan komt de lijn aan de bovenkant uit en wordt de energie gestuurd naar boven, het spirituele. Maak je de draaiing drie keer dan komt de lijn aan de onderkant uit en wordt de energie gestuurd naar beneden, de aarding.

Het is aan jou om per keer te beslissen hoe je de energie wilt sturen. Of je geeft de energie een spiritueel karakter of een aards karakter. Dit zal per behandeling verschillen, en zelfs per behandeling kan je tussendoor het symbool anders zetten. Doorgaans gebruik je bij fysieke klachten en bij een fysieke behandeling een aardse sturing. Bij een emotionele of spirituele behandeling, werken in de aura of met de Chakra’s zal het verschillen. Je zult hier je gevoel of intuïtie moeten aanspreken.

Bij het tekenen van Cho-Ku-Reï van buiten naar binnen (ongeacht de draairichting) intensiveer je de energie. Als een draaikolk of een wervelwind wordt de energie gebundeld en versterkt doorgegeven. Dit moet je dus ook alleen doen als dat wenselijk is. In sommige gevallen is het beter om de energie niet te intensiveren, maar te verspreiden.

 

 

 

draaiing van binnen naar buiten

 

 

 

 

Als iemand rugklachten heeft, dan kan dit komen doordat de spieren vast zitten. Ook de schouderpartij en de nek zijn plekken die vaak vast zitten als gevolg van bijvoorbeeld stress. Iemand met een spastische darm heeft het gevoel dat haar darm in de knoop zit. Iemand met veel keelklachten, kan het gevoel hebben dat er iets vast zit in de keel. Vaak zijn dit opgekropte en niet geuite emoties.

Ook mensen die een zeer grote verantwoordelijkheid dragen, in een conflictsituatie verkeren, in een scheiding liggen e.d. vertonen soms fysieke klachten. Dit alles zijn ophopingen van (negatieve) energie die leiden tot de klachten. Een masseur zal door massage deze spieren los proberen te maken. Hij zal niet proberen de spieren nog vaster te zetten. Iemand met opgekropte emoties moet zich uiten, en niet verder oppotten.

Als je zo iemand behandelt, moet je dus ook energie wegnemen en niet ophopen. Met Cho-Ku-Reï van buiten naar binnen tekenen doe je dat wel. Je voegt extra energie toe.

Het kan natuurlijk dat de positieve energie van Reiki de negatieve energie van de kwaal teniet doet, maar het kan zich ook gaan versterken. Beter is het om net als de masseur de boel los te krijgen. Dit kan door de opgehoopte energie te laten verspreiden. Dit doe je middels Cho-Ku-Reï van binnen naar buiten te tekenen.

De linkerhand tekent de vlag vanaf de rechterkant, dan naar beneden en vervolgens twee-en-half of drie keer met de klok mee de draaiing naar buiten toe makend. De Rechterhand tekent precies in spiegelbeeld. De vlag vanaf de rechterkant, dan naar beneden en vervolgens twee-en-half of drie keer tegen de klok in de draaiing naar buiten toe makend.

Ook hier bepaal jezelf of je de draaiing twee-en-half keer of drie keer maakt. Maak je de draaiing twee-en-half keer, dan komt de lijn aan de bovenkant uit en wordt de energie gestuurd naar boven, het spirituele.
Maak je de draaiing drie keer dan komt de lijn aan de onderkant uit en wordt de energie gestuurd naar beneden, de aarding.

 

 

 

andere manieren van tekenen

.

Er is een grote variatie van tekenwijzen van dit symbool. De bekendste variabelen zijn:

Het vlaggetje bovenaan wordt links of rechts getekend
De draairichting van de draaiing wordt met de klok mee- of tegen getekend
De draaiing gaat van binnen naar buiten, of van buiten naar binnen
De draaiing stopt aan de bovenkant of aan de onderkant
De draaiing sluit tegen de rechte lijn, of niet

Het is ook goed mogelijk Cho-Ku-Reï driedimensionaal voor te stellen.
Je tekent dan de vlag, de steel naar beneden en dan de draaiing als een ronde piramide om de steel heen. Deze kan naar boven toe draaien (spirituele karakter), naar beneden toe draaien (aardse karakter) naar binnen toe draaien (intensiveren van energie) en naar buiten toe draaien (verspreiden van energie).

 

 

 

Wat doet Cho-Ku-Reï?

.

Reiki is energie geven. Als je je handen op een behandelde legt dan geef je energie. Zie het alsof je een lichtschakelaar overhaalt. Leg je je handen neer, dan schakel je de lichtschakelaar over. Zet je het Cho-Ku-Reï symbool dan plaats je een dimmer op de lichtschakelaar. Een dimmer die het licht zowel feller (van buiten naar binnen toe getekend) als zachter (van binnen naar buiten toe getekend) kan maken. Met Cho-Ku-Reï kan je dus de mate van energie bepalen: intensiveren of verspreiden. En daarmee is dit symbool een prachtig instrument in je healings.

Het is mijns inziens niet zo dat je de werking van andere symbolen kunt versterken. Elk symbool heeft zijn eigen werking en kracht. Dat is voldoende. Meer en sterker is niet altijd beter. Je kunt het ook forceren. De symbolen staan wat dat betreft op zich. Door te zeggen dat Cho-Ku-Reï de kracht van andere symbolen versterkt, doet afbreuk aan die andere symbolen. Alsof ze niet goed genoeg zijn.
Cho-Ku-Reï kan dus wel de Reiki energie intensiveren, maar de kracht van andere symbolen niet versterken (=persoonlijke mening).


.

.

 

sei-he-kï

 

 

 

 

De uitspraak van de mantra “Sei-he-kï ” is Sai-hé-ki.
De betekenis ervan is:

Ik ben de boog
de pijl
en het doel

 

Sei-he-kï  is het tweede symbool dat je leert bij Reiki II en bestaat uit drie onderdelen:


de Sei wordt meestal in drie, maar ook in twee haken getekend.In tegenstelling tot de andere Reiki symbolen kent Sei-He-Kï weinig variatie:

de onderkant van de Sei is soms recht en soms gebogen.
de Sei wordt meestal van rechts naar links getekend, soms ook andersom (Diana Stein)
de He heeft een ronde lijn maar is soms horizontaal aan de boven en/of onderkant.
de kan aan de He vastzitten, soms is dit niet zo.

In Japan staat op vele grafzerken dit teken, of een variant ervan. De Bodhisattva Avalokiteshvara (een Bodhisattva is een verlicht mens, ofwel een Boeddha, die ervoor gekozen heeft toch te blijven incarneren om de mensheid te helpen) is de beschermheer van Sei-He-Kï. Bodhisattva Avalokiteshvara komt uit het Sankriet, in Japan wordt hij Kannon genoemd en in China Kuan Yin. Avalokiteshvara is de Bodhisattva van het mededogen, en zo staat Sei-He-Kï in verbinding met mededogen, verlosser van de materiele wereld en spiritueel reiniger.

 

 

 

sei-he-kï en healing

.

Het Boeddhisme gaat er van uit dat alle fysieke klachten en kwalen een emotionele tegenhanger hebben. Andersom geredeneerd kan je dus zeggen dat elke emotie een fysieke tegenhanger heeft. Dit is zo als je je emoties uit (huilen, gelaatsuitdrukking, etc..) maar ook en vooral als je je emoties niet uit.

Een bekend voorbeeld is de krop in de keel. Maar als iemand langdurig zijn emoties niet uit, dan kunnen er fysieke klachten en kwalen verschijnen die op het eerste gezicht niets met een emotioneel probleem te maken hebben. Het heeft dan ook weinig zin om een fysieke aandoening op te lossen, als je niet tegelijk de emotionele kant benadert.  Sei-He-Kï is een krachtig middel om, op vooral emotioneel gebied, te helen. Dit symbool is dan ook bij uitstek geschikt als je Reiki geeft in de Aura.

 

 

 

sei-he-kï en zuivering

.

Doe de volgende test eens. Je vult twee glazen met kraanwater. Zet één glas even weg en bij de ander zet je vlak boven het glas drie maal het Sei-He-Kï teken, en je noemt drie maal de Mantra (Sei-He-Kï, Sei-He-Kï, Sei-He-Kï). Laat nu iemand anders van beide glazen drinken, en vraag hun mening.

Ik heb vaak als antwoord gekregen: “dit is kraanwater en dit is Spa”. Sei-He-Kï kan ook gebruikt worden voor zuivering. Ik ken mensen die alles wat ze eten en drinken eerst laten zuiveren met dit symbool.
Als je in een ruimte komt waar ruzie is geweest, of waar een vreemde spanning hangt, zet dan dit symbool drie maal in elke hoek van de kamer. Noem ook drie maal de mantra.

Ik gaf voorheen les op een VMBO school. Als ik 8 uur les gaf, dan had ik 8 x 30 leerlingen in mijn klas. Om te zorgen dat mijn lokaal zuiver bleef had ik achter het bord het Sei-He-Ki teken geplaatst, en heb ik altijd een raam open. Negatieve energie werd zo gezuiverd en kon verdwijnen.

 

 

 

sei-he-kï in meditatie

.

Sei-He-Ki werkt ook zeer goed in combinatie met een meditatie waarin je alle Chakra’s langs gaat (Chakra-healing). Ook kan je het symbool visualiseren als je je voorbereidt op een moeilijk gesprek. Als je zenuwachtig bent of je hebt moeite met een komend gesprek, ga dan van te voren dit symbool in je hoofd opslaan. Heb je het even moeilijk, haal dan het symbool weer even terug en denk aan zijn zuivering.


.

.

.

hon-sha-ze-sho-nen

 

 

 

 

 

De uitspraak van de mantra “Hon-sha-ze-sho-nen”  is Hon-sja-zè-sjo-nèn.
De betekenis ervan is:

Geen verleden, heden of toekomst
De Boeddha in mij reikt de Boeddha in jou
om verlichting en vrede te bevorderen
je bent onbeperkt en onbegrensd
je bent.

 

Hon-Sha-Ze-Sho-Nen is het symbool met de meeste verschijningsvormen. Het is bijna ondoenlijk om al zijn variaties te bespreken zoals we bij de andere wel doen. Gebruik het symbool dat je van je eigen Reikimaster gekregen hebt. Voelt dit symbool niet goed, probeer dan één van de andere uit, maar hou het bij één Hon-Sha-Ze-Sho-Nen symbool.

Hon-sha-ze-sho-nen is de verbinding. Tezamen met Shei-He-Ki en Cho-Ku-Rei vormt het de Brug. Bij deze verbindingen doen begrippen als afstand, tijd en ruimte niet mee. Het is makkelijker als je deze begrippen als niet-lineair ziet, maar noodzakelijk is het niet.

Hon-Sha-Ze-Sho-Nen kan worden opgedeeld in vijf verschillende Kanji = Chinese karakters en wordt gebruikt in esoterisch Boeddhisme en in Shintoïsme. De betekenis in Shintoïsme is: mens en God zijn één. Een algemeen gebruik in esoterisch Boeddhisme is om verschillende kanji’s aan elkaar toe te voegen en te vervangen om een bepaalde energie te krijgen.

 

 

de brug slaan naar het verleden

.

Je kan verbinding leggen met jezelf in een ander tijdsvak. Stel dat je in je jeugd traumatische ervaringen hebt opgedaan waar je nu nog last van hebt. Dan kan je met de Brug terug gaan naar dat moment (of die momenten) en het opnieuw beleven. Door andere beslissingen te nemen, neemt je leven ook een ander Karmisch pad. De uitkomst wordt anders, dus het nu wordt anders. Je kan dus met de Brug je verleden veranderen en daarmee het heden. Een brug slaan naar het verleden is jezelf Karmisch behandelen.

Als je in je jeugd traumatische ervaringen hebt opgedaan is het raadzaam niet zelfstandig een Burg naar het verleden te maken. Er kunnen zeer heftige emoties loskomen en je verwarren. Paniekaanvallen kunnen dan het gevolg zijn, en dat is niet echt bevorderlijk. Doe dergelijke sessies het liefst met je Reikimaster.

 

 

 

de brug slaan over afstand

.

Je kan verbinding leggen met een ander die ver verwijderd is. Je kunt vele bruggen leggen.
De Brug is de koppeling van alle drie de symbolen die je bij Okuden leert. Hoe zet je de brug?
Laten we zeggen dat we een afstandsbehandeling willen geven aan Ria van Dorp. Je kan de brug alleen in een meditatieve vorm gebruiken. Ga dus ergens rustig zitten (rechte rug) waar je niet gestoord kan worden. Concentreer je even, of doe een korte meditatie.

 

 

werkwijze

.

Zeg 3 x duidelijk naar wie je de brug slaat en waarom,
teken 3 x met je ingewijde hand(en) vlak voor je Hon-Sha-Ze-Sho-Nen,
teken 3 x met je ingewijde hand(en) vlak voor je Shei-He-Ki,
teken 3 x met je ingewijde hand(en) vlak voor je Cho-Ku-Rei,
vouw nu beide handen in een kommetje waar de getekende symbolen en de brug naar Ria in vallen,
blaas nu in het kommetje en visualiseer dat je de brug opent naar Ria.

Dit wordt dan:

“ik maak verbinding met Ria van Dorp omdat zij liefde nodig heeft na het verlies van haar moeder”,
“ik maak verbinding met Ria van Dorp omdat zij liefde nodig heeft na het verlies van haar moeder”,
“ik maak verbinding met Ria van Dorp omdat zij liefde nodig heeft na het verlies van haar moeder”,
Hon-Sha-Ze-Sho-Nen,
Hon-Sha-Ze-Sho-Nen,
Hon-Sha-Ze-Sho-Nen,
Shei-He-Ki,
Shei-He-Ki,
Shei-He-Ki,
Cho-Ku-Rei,
Cho-Ku-Rei,
Cho-Ku-Rei,
kommetje, blazen……………….

Vervolgens ben je ongeveer 20 minuten met je gedachten bij Ria. Na de 20 minuten, Namasté.
Je kan het ook om en om doen, dan wordt het:
“ik maak verbinding met Ria van Dorp omdat zij liefde nodig heeft na het verlies van haar moeder”,

Hon-Sha-Ze-Sho-Nen, Shei-He-Ki, Cho-Ku-Rei.
“ik maak verbinding met Ria van Dorp omdat zij liefde nodig heeft na het verlies van haar moeder”,
Hon-Sha-Ze-Sho-Nen, Shei-He-Ki, Cho-Ku-Rei.
“ik maak verbinding met Ria van Dorp omdat zij liefde nodig heeft na het verlies van haar moeder”,
Hon-Sha-Ze-Sho-Nen, Shei-He-Ki, Cho-Ku-Rei.
kommetje, blazen……………….
Vervolgens ben je ongeveer 20 minuten met je gedachten bij Ria. Na de 20 minuten, Namasté.

Indien mogelijk neem even daarna contact op met diegene en vraag hoe het gaat.

 

 

De Brug slaan naar de toekomst

.

Een wat onbekende manier om met De Brug om te gaan is een behandeling in de toekomst. Niet dat je de toekomst kan veranderen of naar je hand zetten, maar wel de manier waarop jij die toekomst in gaat.
Als je een periode in gaat die moeilijk voor je is dan kan je met De Brug de toekomst zuiveren. Shei-He-Kï is heel erg belangrijk in deze Brug.

 

 

 

 

3d-gouden-pijl-5271528

 

 

preview en aankoop boek “De Openbaring “

http://nl.blurb.com/books/5378870?ce=blurb_ew&utm_source=widget

 

 

 

 JOHN ASTRIA

JOHN ASTRIA